Korzár logo Korzár Prešov
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 19:30

Prešovskí poslanci sú za zriadenie autobusovej linky cez nemocnicu

Linku chcú zriadiť od začiatku budúceho roka. Dopravný podnik zvažuje trasovanie, rozhodne záujem cestujúcich.

Prešovská nemocnica. Pacientom chcú uľahčiť cestovanie.Prešovská nemocnica. Pacientom chcú uľahčiť cestovanie. (Zdroj: ilustračné - archív čor)

Mestské zastupiteľstvo odsúhlasilo majetkový prevod medzi mestom a prešovskou fakultnou nemocnicou o zámene pozemkov. Tento prevod sa mal stať predpokladom k tomu, aby v areáli nemocnice mohla premávať pravidelná linka MHD. Podľa doterajších informácií budú mať pacienti dostupnosť k verejnej doprave už od januára 2016.

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

PREŠOV. Mesto ponúklo Fakultnej nemocnici s poliklinikou (FNsP) J. A. Reimana na zámenu dlhodobý prenájom časti Sládkovičej ulice. Zmluva má trvať 30 rokov pri prenájme 1 euro ročne.

Skryť Vypnúť reklamu

V prevode radnica uplatnila podmienku, že FNsP zabezpečí komplexnú obnovu komunikácie s obojstrannými chodníkmi pre prístup peších a obnovu sprievodnej zelene. Nemocnica zase mestu na zámenu ponúkla pozemok v bývalom areáli vojenskej nemocnice na Reimanovej ulici bez finančného vyrovnania.

„Dôvodom je to, že chceme, aby v areáli premávala linka MHD. Prerokovali sme to s vedením nemocnice, ktorá by mala v areáli ešte vybudovať nástupné plochy,“ vysvetlila primátorka Andrea Turčanová (KDH).

Po prvý raz by sa teda Prešovčania aj ľudia z okolia dočkali lepšej dostupnosti do areálu. Aj keď nemocnica vytvorila parkovacie plochy, stále je ich málo.

Pre imobilných ľudí je často problém dopraviť sa k vzdialenejším pavilónom nemocnice a linka MHD by im teraz mohla uľahčiť prístup.

Skryť Vypnúť reklamu

Pomohlo by to aj pacientom, ktorí po prepustení odchádzajú domov a doteraz museli neraz aj niekoľko hodín čakať na sanitky, taxíky alebo príbuzných, ktorí ich prišli vyzdvihnúť. Dostupnosť verejnej dopravy im uľahčí život.

Zavedú pravidelnú linku

Podľa riaditeľa Dopravného podniku mesta Prešov, a. s. Petra Janusa na to, aby premávka linky bola reálna, potrebujú zmeniť licenciu a aktualizovať cestovný poriadok, ale to sa podľa neho dá do januára stihnúť.

„Vozidlá máme, s tým nebude problém. Potrebujeme ešte dotiahnuť trasovanie, dĺžku okruhu, spočítať ročný výkon v kilometroch a celkové náklady. Zatiaľ sa uvažuje o tom, že linka by premávala v intervale 15 - 20 minút,“ uviedol Peter Janus.

O trasách a intervaloch ešte nerozhodli

S vedením fakultnej nemocnice dopravný podnik prerokoval niekoľko návrhov na dopravnú obslužnosť areálu nemocnice. Zatiaľ nie je jasné, pre ktorý sa rozhodnú.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri prvom návrhu sa uvažovalo o tom, že nová linka bude premávať v smere hodinových ručičiek zo zastávky Nemocnica- Sládkovičova- areál- Hollého - zastávka Nemocnica.

Práve na nej bude pre ľudí možný prestup z iných liniek. V pracovných dňoch by mohla premávať 4–krát za hodinu od 6. hod. do 19.30. V tomto prípade by to znamenalo dĺžku okruhu 1,3 km s denným výkonom 75 km a ročným 20-tisíc km.

V druhom návrhu sa uvažuje o inom smere jazdy, od Grešovej cez Hollého do areálu FNsP na Sládkovičovu, ďalej na zastávku Nemocnica a Veľká pošta.

Prevádzka by bola v pracovných dňoch dvakrát za hodinu v čase od 6 hod. do 19.30. Cez víkend by boli nasadené len účelové spoje. V tomto prípade by bola dĺžka obrátky 3 km, denný výkon 90 km a ročný 25-tisíc km.

Napokon tu bol ešte tretí návrh, aby bolo obojsmerné presmerovanie midibusových liniek 12 a 42 zo zastávok Nemocnica a Hollého cez areál FNsP.

Obe linky premávajú denne v intervale 120 minút od 5.30 do 20. hod. V takom prípade by to znamenalo len zachádzku existujúcich spojov o pol kilometra, denné navýšenie o 16 km s ročným výkonom 6-tisíc km.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 813
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 968
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 698
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 931
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 711
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 501
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 921
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 483
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 335
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 178
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop