Korzár logo Korzár Prešov

Kamióny presmerovali na svidnícky obchvat, mesto im zavreli

Nákladiaky s nebezpečnými látkami cez obchvat nemohli prechádzať pre zdroj pitnej vody a jazdili mestom.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: čor)

Rýchlostný obchvat má mesto Svidník od roku 2010. Nákladiaky s nebezpečnými látkami cezeň nemohli prechádzať pre zdroj pitnej vody a jazdili ďalej mestom. Dopravné značenie upravili len nedávno, cez Svidník viac nepôjdu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SVIDNÍK. Na cestnom obchvate mesta Svidník mali zákaz vjazdu cisterny a nákladné vozidlá prevážajúce nebezpečný náklad. Vstup im povolili až po niekoľkých rokoch. Cez mesto už viac prechádzať nebudú.

O dva mesiace ubehne päť rokov, odkedy obchvat Národná diaľničná spoločnosť (NDS) uviedla do prevádzky.

SkryťVypnúť reklamu

Obchvat dlhý 4,6 kilometra stavali tri roky.

Vodovod napojili na iný zdroj

Po odovzdaní obchvatu vyvstali problémy pre zdroj pitnej vody. „Zákaz vyplynul z posudzovania vplyvov na životné prostredie. Celé konanie trvá dlho, má určité termíny,“ informoval vedúci odboru výstavby, dopravy, životného prostredia a regionálneho rozvoja Mestského úradu vo Svidníku Ľuboš Čepan na začiatku riešenia situácie.

Pre hrozbu kontaminácie rieky Ladomírka bolo nutné zmeniť pravidlá upravujúce ochranu vodných zdrojov v okolí Svidníka.

Riešenie prinieslo napojenie na vodovod Medzianky zo Stariny. Situácia sa zlepšila v apríli provizórnym riešením.

„V apríli tohto roku sa umožnilo cisternám a kamiónom s nebezpečnými látkami prechádzať cez obchvat,“ uviedla PR manažérka MsÚ Kristína Tchirová.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto muselo požiadať o zmenu určenia nejasného značenia. Problém vyriešili pred mesiacom novým.

Schvaľovalo ho ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť po odsúhlasení projektovej dokumentácie urobila zmenu.

Zákaz na obchvate zrušili a zároveň vyznačili zákaz vjazdu do mesta. Platí pre všetky vozidlá nad 12 ton s výnimkou dopravnej obsluhy. Cieľom je dostať úplne ťažkú tranzitnú prepravu z centra mesta.

Zmenu žiadal aj mestský exposlanec

Bývalý mestský poslanec Vladislav Sluk na problém sústavne upozorňoval svidnícku radnicu už v minulom volebnom období.

„Aj po otvorení cestného obchvatu smerom na Duklu sú naši občania často svedkami prejazdu ťažkých kamiónov, nákladných automobilov naložených drevom a cisterien s nebezpečným nákladom celým centrom mesta.“

SkryťVypnúť reklamu

Ich prechod mestom bol podľa neho nebezpečný. „Okrem toho, že ničia cestu, robia hluk a smog, prehusťujú a spomaľujú dopravu, sú aj veľkým rizikom zamorenia pri havárii. Ide o zdĺhavý proces, no nejde len o pitnú vodu. V prípade, že nastane chemická havária, bude to v meste podstatne horšie,“ tvrdil.

Podobne to trápilo občanov. „Kamióny stále jazdia cez Svidník aj v nočných hodinách. Načo bol teda vybudovaný obchvat?“ pýtal sa Marián Martinec.

Svidníčania sú za obchvat vďační až teraz, keď sa im nákladiaky podarilo presmerovať mimo mesta.

„Donedávna sa mohli cisterny a kamióny s nebezpečnými látkami presúvať smerom na Poľsko len cez mesto Svidník. Zrušenie ochranného pásma a zmena značenia umožnila presun cez obchvat,“ dodáva Tchirová.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu