V rámci reformy ESO bolo v júli tohto roku vytvorené na Okresnom úrade v Prešove klientske centrum. Vari najviac vyťažené je oddelenie dokladov. To doslova praská vo švíkoch. Podobne je to však aj na iných pracoviskách, napríklad na odbore živnostenského podnikania.
PREŠOV. Od otvorenia klientskeho centra, čo bolo 29. júla 2015 na oddelení dokladov doteraz vybavili 1 928 žiadostí o vydanie cestovného pasu, 1 707 vodičských preukazov, 5 432 občianskych a vybavili 193 žiadostí o zaručený elektronický podpis.
„Je tam aj mobilné pracovisko a za toto obdobie vykonali 7 výjazdov k imobilným ľuďom, ktorí si nemohli prísť doklady vybaviť sami,“ zhodnotil prvé výkony oddelenia prednosta Okresného úradu v Prešove Emil Chlapeček.
Všetky tieto doklady si predtým ľudia museli vybavovať na polícii. Verejnosť si nový systém pochvaľuje.
„Priestor je kultivovaný a hoci je tu veľa ľudí, vybavuje sa všetko pomerne rýchlo. Vraj tu boli predtým rady, ale ja som nečakala viac ako pol hodiny,“ povedala nám Jana Marcinová.
Vyťažené sú aj ostatné pracoviská
Podľa prednostu Emila Chlapečka na štyroch pracoviskách odboru živnostenského podnikania bolo za rovnaké obdobie vybavených 2 070 podaní.
Týkali sa najmä ohlásenia voľnej, remeselnej a viazanej činnosti fyzických osôb, niektorí podnikatelia zase prišli pozastaviť svoju činnosť alebo len ohlásiť zmenu obchodného mena či sídla prevádzky.
Na pracovisku všeobecnej vnútornej správy si prišlo osvedčiť podpis 81 klientov, ďalej vydali 1 287 osvedčených fotokópií a na úseku matriky pre 86 ľudí vydali 124 dokladov Apostille a superlegalizácie.
Išlo o kópie matričných dokladov a verejných listín vydaných v územnom obvode pre potreby ľudí, ktorí pracujú a žijú v zahraničí.
Ďalších 36 ľudí požiadalo o zmenu priezviska. Na štyroch pracoviskách odboru starostlivosti o životné prostredie vybavili od konca júla 70 klientov.
„V rámci klientskeho centra je tu možné podať len informácie v tejto oblasti. Napríklad o budovaní čistiarní odpadových vôd, skládok odpadov alebo potvrdenie o neexistencii starého motorového vozidla. Ostatné žiadosti nie je možné vybaviť na počkanie priamo v klientskom centre,“ poznamenal prednosta Emil Chlapeček.
Viac ako 73 klientov riešilo svoje požiadavky na pracovisku pozemkového a lesného hospodárstva.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári