Korzár logo Korzár Prešov
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Problémovú Kuzmányho ulicu v Prešove oficiálne sprejazdnili

Stavba 300-metrového úseku za 1,3 milióna eur je jednou z najväčších cestných investícií kraja.

Kuzmányho. Od štvrtku je komunikácia už oficiálne prejazdná.Kuzmányho. Od štvrtku je komunikácia už oficiálne prejazdná. (Zdroj: Anna Košuthová)

Vo štvrtok investor, teda prešovská župa, oficiálne odovzdala do užívania komunikáciu III. triedy č. 06815 na Kuzmányho ulici. Stavba stála 1,3 milióna eur, hoci sa predpokladal náklad za vyše 1,8 milióna. Tristo metrov dlhého úseku sa Prešovčania dočkali po dlhých 15 rokoch od dostavby Rusínskej ulice. Už v tom čase sa totiž plánovalo vybudovanie spojnice medzi Sekčovom a centrom mesta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PREŠOV. Komunikácia na Kuzmányho bola v skúšobnej prevádzke od piatku minulého týždňa, lebo dopravní technici zosúlaďovali svetelnú signalizáciu na križovatkách.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravu však riadila aj polícia. Pravdepodobne sa ešte nejaký čas budú musieť vodiči obrniť trpezlivosťou, kým bude nastavenie presnejšie.

S dostavbou komunikácie totiž súvisela aj rekonštrukcia križovatky Východná- Rusínska, ktorú financovala Slovenská správa ciest (SSC) a menil sa tam signálny plán. Tiež na križovatke na Čiernom moste.

Pomôže každý meter cesty

„Tento úsek síce nepomôže vyriešiť dopravný problém v Prešove, ale pomôže každý jeden meter cesty. Na to, aby táto investícia mala význam, potrebujeme ešte doriešiť prestavbu križovatky Rusínska a Armádneho generála Svobodu a tým aj zmenu svetelnej signalizácie. Keďže došlo k zámene ciest medzi nami a SSC a bola zaradená do I. kategórie pod číslom I/20, mal by do prestavby investovať štát. Verím, že sa to podarí na budúci rok,“ zdôraznil predseda Prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa riaditeľa Správy a údržby ciest prešovskej župy Vladimíra Kozáka, odteraz budú môcť Prešovčania prejsť cez Kuzmányho či už pôjdu z Vranova, Popradu alebo z Košíc.

Uvoľnia sa tak priľahlé ulice a prejazd bude o niečo rýchlejší.

Výjazd na Čierny most. Signalizácia sa ešte vylaďuje, preto dopravu riadili policajti. Foto k článku: AKO

Treba dokončiť križovatku pri ZVL

Prešov má však viac dopravných problémov, ktoré spolu súvisia. Aby bola doprava naozaj plynulá, nutne potrebuje vyriešiť dostavbu okružnej križovatky pri ZVL s prepojením na Škultétyho ulicu a Nábrežnú komunikáciu.

Tú spoločnosť Hant BA DS. a.s. nedostavala a SSC s ňou ukončila zmluvu. Teraz rezortné ministerstvo hľadá nové, rýchle riešenie na dostavbu.

„V podstate čakáme na rozhodnutie mesta, či vyhlási mimoriadnu situáciu, aby sme mohli začať konať. Sme na to pripravení a rozhodnutie padne v najbližších dňoch. Chceme pomôcť Prešovu odľahčiť zložitú dopravnú situáciu,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy a regionálneho rozvoja Viktor Stromček, ktorý bol vo štvrtok pri otvorení prejazdu cez Kuzmányho ulicu a plánoval sa zúčastniť aj zasadnutia krízového štábu na prešovskej radnici, ale len ako pozorovateľ.

SkryťVypnúť reklamu

Stavba na Kuzmányho trvala 1,5 roka

Dodávateľom stavby bola spoločnosť Doprastav. Zmluvu o dielo podpísali v júli 2014 v celkovej hodnote 1,3 milióna eur. Dokončenie bolo plánované na október 2015. Mierne sa však zdržalo a dôvodom bolo súbežné dielo SSC a to spomínaná križovatka Rusínska- Východná, ktorá sa však mala dokončiť až v decembri.

„Dodávateľom oboch stavieb bol Doprastav a ja som rád, že sa im podarilo dokončiť ich súčasne,“ konštatoval prešovský župan Peter Chudík .

Stavba komunikácie bola rozčlenená do 38 stavebných objektov. Výstavba úseku zahŕňala okrem úpravy cesty aj rozšírenie mosta nad železničnou traťou, chodníky a cyklistické pruhy, výstavbu protihlukovej steny a rekonštrukciu verejného osvetlenia.

Majetkové vysporiadanie sa ťahalo sedem rokov

Župa ho začala riešiť v roku 2007. V marci 2009 samosprávny kraj a mesto podpísali dohodu, podľa ktorej si rozdelili vysporiadanie majetkových vzťahov.

Mesto Prešov malo vysporiadať pozemky štátu v správe prešovskej fakultnej nemocnice, Slovenského pozemkového fondu, Obvodného úradu v Prešove, Železníc SR, Výskumného ústavu pôdoznalectva a ochrany prírody, jedného súkromného vlastníka a mestské parcely.

Samosprávny kraj sa zaviazal vysporiadať pozemky šiestich súkromných vlastníkov. Samosprávny kraj ukončil majetkové vysporiadanie v roku 2012 a vynaložil na to 700-tisíc eur a tak sa cena stavby vyšplhala na celkových 2,7 milióna eur.

Mesto Prešov ukončilo majetkové vysporiadanie až o dva roky neskôr, preto stavba nemohla začať skôr, ako v júli 2014.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  2. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  4. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  5. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  6. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  7. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 7 784
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 827
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 131
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 391
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 377
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 288

Blogy SME

  1. Internátny život UK: Ako sa zbaviť stresu?
  2. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Slovenský Grob
  4. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  5. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  6. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  7. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  8. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 056
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 380
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 713
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 655
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 591
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 794
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 650
  8. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 615
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Internátny život UK: Ako sa zbaviť stresu?
  2. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Slovenský Grob
  4. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  5. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  6. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  7. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  8. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 056
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 380
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 713
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 655
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 591
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 794
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 650
  8. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 615
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu