Mesto Prešov ešte donedávna nemalo schválený plán dopravnej obslužnosti, hoci zadanie na jeho vypracovanie cez verejnú obchodnú súťaž bývalé vedenie radnice organizovalo ešte v roku 2013. V septembri 2014 ho istá bratislavská spoločnosť, ktorá vyhrala súťaž, odovzdala na úrad. Vynaložených takmer 40-tisíc eur na jeho spracovanie ležalo z neznámych dôvodov vyše roka v zásuvke. Poslanci ho schválili len pred mesiacom. Už je potrebná jeho aktualizácia.
PREŠOV. Jedným z dôvodov je aj dostavba Kuzmányho ulice, ktorá je už oficiálne v prevádzke.
Dopravný podnik mesta Prešov, a. s. by mal zabezpečiť v krátkom čase prejazd liniek MHD aj po tejto trase.
„Už sme požiadali mesto o vydanie licencie na odklon autobusových liniek č. 32, 36 a 13 cez Kuzmányho ulicu. Potrebujeme tiež vyriešiť autobusovú zastávku pri bývalých Pozemných stavbách, ktorú sme doteraz týmito linkami neobsluhovali,“ povedal o aktuálnej situácii riaditeľ DPmP Peter Janus.
Ďalšou zmenou bude prejazd liniek MHD cez areál fakultnej nemocnice a to bude potrebné novou licenciou vyriešiť do apríla 2016.
Prečo bol plán dôležitý?
Plán mal byť akýmsi informačným základom o reálnom stave obslužnosti územia a zároveň argumentačným materiálom pri žiadostiach o získanie zdrojov z eurofondov v oblasti dopravy.
Prešov sa pritom uchádza o zdroje na rozširovanie trolejovej siete, rekonštrukciu depa aj výmenu siete, ktorá je v niektorých lokalitách už dávno po životnosti.
Bez plánu dopravnej obslužnosti však nie je možné pripraviť žiadny strategický Master plán.
Verzie boli dve. Poslanci hlasovaním odsúhlasili minimalistickú alternatívu, teda súčasný stav. Ostalo v ňom ponechané súčasné číslovanie liniek, uplatní sa zrušenie liniek s 1 – 3 spojmi denne, ale nezmenia sa školské linky, ani výkony v MHD.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári