Korzár logo Korzár Prešov

Prešovský dopravný podnik si vezme úver na kúpu vozidiel

Pre dopravný podnik ide o tretí čerpaný úver, kúpia zaň dva trolejbusy a tri autobusy.

Po Prešove jazdí stovka vozidiel MHD.Po Prešove jazdí stovka vozidiel MHD. (Zdroj: ilustračné Michal Frank)

Dopravný podnik mesta Prešov (DPmP) si na nové trolejbusy a autobusy požičia 1,4 milióna eur.

PREŠOV. Zámer zobrať úver v tejto výške jednomyseľne odsúhlasili podniku mestskí poslanci.

Ako informoval riaditeľ dopravného podniku Peter Janus, spoločnosť k tomuto kroku pristupuje z dôvodu, že zdroje, ktoré má na financovanie obnovy vozového parku, nie sú dostačujúce.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravný podnik preto v súlade so stanovami požiadal mestské zastupiteľstvo o súhlas na čerpanie úveru na zakúpenie trolejbusov a čiastočne autobusov.

SkryťVypnúť reklamu

Cena za jeden: cca 550-tisíc eur

„Ide o dva kĺbové, nízkopodlažné, plne klimatizované trolejbusy a tri 12-metrové autobusy,“ spresnil Janus s tým, že cena jedného sa pohybuje okolo 550-tisíc eur.

Vozidlá zaplatí dopravný podnik okrem úveru čiastočne aj z vlastných zdrojov.

Podľa Janusa bude čerpanie výšky úveru závisieť aj od úhrady pohľadávky, ktorú má dopravný podnik voči mestu za rok 2014.

Autobusy by mali byť cestujúcim k dispozícii už v prvej polovici januára. Nahradiť majú zastarané spoje na hranici životnosti.

Teraz má 100 vozidiel

Dopravný podnik mesta Prešov disponuje vo svojom vozovom parku 60 autobusmi a 40 trolejbusmi. Priemerný vek autobusov je deväť rokov, trolejbusov 13,5 roka, pričom 15 z nich je starších ako 15 rokov a päť má dokonca viac ako 20 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

„Obnova vozového parku nepokračovala takým tempom, keďže neboli finančné zdroje podľa reálnej potreby. Aj z dôvodu bezpečnosti a zabezpečenia výpravy to preto musíme riešiť úverovými zdrojmi,“ vysvetlil Janus.

Dopravný podnik už aktuálne čerpá dva úvery. Prvý vo výške 1,5 mil. eur je splatný v máji 2016, druhý vo výške 1,7 mil. eur bude splatný v roku 2019.

Potrebujú 20 až 25 vozidiel

Dopravný podnik sa v budúcom roku bude snažiť obstarať cez operačný program Integrovaná infraštruktúra väčší počet trolejbusov. Podľa Janusa je na úplnú obnovu najstarších spojov potrebných 20 - 25 vozidiel.

Poslanci okrem úveru odsúhlasili aj zakúpenie 62 hasiacich prístrojov, ktorými Dopravný podnik mesta Prešov vybaví svoje spoje.

„Tieto zariadenia majú prispieť k bezpečnosti, keďže sme mali v tomto roku dva prípady, keď nám začali horieť autobusy,“ informoval riaditeľ.

SkryťVypnúť reklamu

Cena jedného hasiaceho prístroja je 980 eur. Spolu do nich teda dopravný podnik investuje takmer 61-tisíc eur.

Ako dodal Janus, po konzultácii s odborníkmi na požiare a výrobcami vozidiel je to riešenie, ktoré bude dopravný podnik požadovať aj do všetkých novonakúpených vozidiel, keďže ide o nepredvídateľný úkaz, ku ktorému zrejme dochádza aj z dôvodu preťažovania vozidiel a zastaraného vozového parku.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  2. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  4. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  5. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 338
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 252
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 230
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 304
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 387
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 940
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 143
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 034
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 502
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 148
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 400
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 222
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 555
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 297
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 811
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 502
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 148
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 400
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 222
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 555
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 297
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 811
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu