Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix
Pridajte si svoje mesto

Prešov nedostane od štátu peniaze na velodróm

Keď štát prideľoval dotácie v oblasti športu, na Prešov sa zabudlo. Primátorka je sklamaná.

Velodróm. Chýbajú mu mantinely a dráha je značne poškodená.(Zdroj: archív ŠK)

Prešovský cyklistický velodróm je síce celoslovenským unikátom a má olympijské parametre, ale nutne potrebuje obnovu. Keď štát prideľoval dotácie v oblasti športu, na Prešov sa opäť zabudlo. Primátorka Andrea Turčanová (KDH) tlmočila svoje sklamanie ministrovi školstva Jurajovi Draxlerovi listom.

PREŠOV. Priaznivci cyklistiky z ŠK Velodrom aj mesto sa už dlhodobo snažia získať zdroje na rekonštrukciu a vytvorenie podmienok pre športovcov.

Keď sa objavili výzvy a rozdeľovali dotácie v oblasti športu, Prešov zase nič nezískal. Toto rozhodnutie vyvolalo vlnu nevôle a sklamania Prešovčanov aj priaznivcov cyklistiky.

Štát totiž podporil štyri kluby z Bratislavy a jeden z Trnavského kraja.

Primátorka Turčanová preto napísala ministrovi školstva list, v ktorom v mene Prešovčanov žiada rezort o spoluprácu na záchrane tohto unikátneho športoviska.

Nežiadali veľa peňazí

„Máme jediný velodróm na Slovensku s olympijskými parametrami, zaslúžime si, aby jeho záchrana nebola len záležitosťou mesta, ale aj štátu. Chceme, aby slúžil verejnosti. Zachytila som v spravodajstve nie celkom pravdivú informáciu, že na Slovensku velodróm nie je a preto musia cyklisti trénovať v Čechách alebo v Rakúsku. Nežiadali sme veľa peňazí. Pôvodný rozpočet na obnovu bol cez 1 milión eur. Ministerstvo školstva sme žiadali len o zdroje na mantinely a vysprávky betónovej plochy, ktorá je veľmi popraskaná. Spolufinancovanie mesta malo byť 40 percent. Na revitalizáciu potrebujeme 131-tisíc eur a od štátu sme žiadali dotáciu za necelých 78-tisíc,“ vysvetlila primátorka.

Faktom je, že areál má už 25 rokov a nie je krytý pred poveternostnými podmienkami.

Keby sa dráha obnovila a stabilizovala, v ďalšej fáze by sa mohlo uvažovať o zastrešení areálu.

Zväz cyklistiky obnovu tiež podporuje

Predseda ŠK Velodróm Juraj Kollár sa teraz chystá vycestovať do Brna, aby zistil ako sa im pred dvoma rokmi podarilo zrekonštruovať podobný areál.

„Pri revitalizácii sú nevyhnutné iné technológie a materiály, chceme zistiť ako tam postupovali, prípadne aj koľko ich to stálo,“ poznamenal Juraj Kollár.

To, že nezískali dotáciu tiež nesie ťažko. Už 4 roky totiž intenzívne pracujú na tom, aby velodróm získal také podmienky, aby sa na ňom mohli organizovať tréningy, súťaže a aby sa cyklistika ako olympijská disciplína dostala do popredia.

„Verili sme, že sa to už konečne podarí a na jún sme naplánovali dorasteneckú súťaž, ale budeme ju musieť zrušiť,“ dodal predseda ŠK Velodróm.

Slovenský zväz cyklistiky pritom rekonštrukciu velodrómu privítal. Prezident zväzu Peter Prívara podpísal s mestom Prešov memorandum o spolupráci, ktoré malo byť predpokladom k tomu, aby sa radnica mohla uchádzať o štátnu dotáciu.

Ako počas návštevy Prešova zdôraznila generálna riaditeľka zväzu Katarína Jakubová, majú veľký záujem o záchranu velodrómu. Ten bratislavský, na Kalinčiakovej ulici, bol už zbúraný.

Radnica bude hľadať zdroje

Primátorka Turčanová chce hľadať zdroje aj ďalej.

„Keď bol minister školstva minulý rok v Prešove, hovorili sme o možnostiach spolupráce. Možno som ten rozhovor zle vyhodnotila, ale mala som pocit, že je tej myšlienke naklonený, preto bolo pre mňa veľkým sklamaním, keď sme neuspeli,“ poznamenala primátorka Turčanová.

Neprehliadnite tiež

Okolo kontroverznej zámeny pozemkov s Tempusom je rušno

Mesto Košice nepustí verejnosť na pracovné rokovanie.

Manžela zabila jednou ranou nožom do srdca

Jednu vraždu si už odsedela. Súd neuznal verziu o nutnej obrane.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop