Dopravná situácia na najväčšom prešovskom sídlisku Sekčov je čoraz zložitejšia. Obyvateľov trápia najmä kolóny kamiónov. Nepáči sa im, že musia žiť v hluku a smrade. Naviac, sídlisková komunikácia sa má stať cestou I. triedy.
PREŠOV. Na sídlisku Sekčov žije zhruba 25-tisíc obyvateľov a hlavná komunikácia čiastočne vo vlastníctve mesta a čiastočne prešovskej župy sa má prekategorizovať na cestu I. triedy.
Vyplýva z toho, že všetky úpravy a riešenia križovatiek sa budú financovať zo štátnych zdrojov.
Komunikácia však nie je stavaná na takú záťaž vnútromestskej aj nákladnej dopravy. Len pred dvoma rokmi bola zrekonštruovaná v časti Ulice arm. gen. Svobodu z rozpočtu mesta a už bude znova potrebovať opravy. Tranzitná doprava hustne ďalej.
Často sa tvoria zápchy, čo ovplyvňuje aj rýchlosť prepravy trolejbusmi a autobusmi. Kolóny kamiónov spomaľujú prejazd vozidiel a osobné autá stoja na križovatkách dlho.
Na zelenú prejdú dva- tri kamióny a autá znova stoja. Kritické dni sú najmä pondelok a piatok. Prešovčania už neraz zažili aj to, že sa zo Sekčova do centra presúvali viac ako hodinu.
Zápasia s hlukom aj smradom
Sekčovčania, ktorí bývajú v bezprostrednej blízkosti hlavnej komunikácie hovoria, že cez deň takmer nemôžu vetrať byty.
Keď otvoria okná, prach zvonku majú hneď doma, dýchajú výfukové plyny z áut a v noci ich vyrušuje hluk dopravy.
„Nápor kamiónov najmä z Poľska a Litvy je v posledných rokoch enormný. Pustili tranzit cez sídlisko a nikto sa ľudí nepýtal, ako tu majú žiť v tom smrade a hluku každý deň, len 50 metrov od rušnej cesty. Chcú ju prekategorizovať na I. triedu a ja sa pýtam, kde sú protihlukové steny, kde je nejaká bariéra, ktorá ochráni ľudí pre emisiami,“ hovorí o situácii na Sekčove obyvateľ Ján Balog. Podobný názor má väčšina obyvateľov sídliska.
Ako ďalej Balog dodal, postávanie v kolónach by možno dokázal akceptovať, lebo sa to deje v celom meste, ale že má žiť v takom prostrední cez deň aj v noci sa už prijíma oveľa ťažšie. To nemá podľa Baloga s dôstojnými podmienkami na bývanie nič spoločné.
Hustota dopravy sa vraj nezvýšila
Viceprimátor Štefan Kužma (SDKÚ) argumentoval, že tranzit cez Sekčov sa výrazne nezvýšil.
„Intenzita dopravy je podobná ako pred rokom či dvoma až na malé výkyvy. Stavať okolo komunikácie protihlukové steny a urobiť z toho betónový tunel nie je riešenie. Vyrastal som na Ulici 17. novembra v paneláku, ktorý bol 5 metrov od kedysi najrušnejšej cesty cez Prešov a domy sa tam doslova triasli. Trvalo roky, kým sa doprava presmerovala a prežili sme to. Aj pre Sekčov hľadáme riešenie, aby sme dostali nákladnú dopravu z mesta. Východiskom bude severný obchvat mesta,“ reagoval viceprimátor.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári