O rekonštrukcii Jarkovej ulice sa uvažuje od roku 2004, keď mesto vypísalo súťaž. Doteraz sa v mestskej kase nikdy nenašlo dosť peňazí, ale tento rok radnica začala obnovu intenzívne pripravovať. Odhaduje sa, že to bude stáť 4,8 milióna eur.
PREŠOV. Urbanisticko-architektonický návrh existuje. V súčasnosti sa spracováva projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie.
„Celková dĺžka trasy rekonštruovanej komunikácie vrátane bočných napojení na priľahlé plochy je 1 113 metrov. Na začiatku priestoru pri hoteli Beliér je navrhované obratisko kruhového prierezu. Trasa sa skončí vyústením na Hlavnú ulicu pri Trojici,“ uviedla hlavná architekta mesta Prešov Mária Čutková.
Výjazd na Suchomlynskú bude obojsmerný
Trasa rekonštrukcie sa týka uličnej zóny od malého Tesca, cez Weberovu, Tkáčsku, ďalej okolo Floriánovej ulice až po výjazd na Suchomlynskú a okolo synagógy vyústi na Hlavnú.
Najprv sa uvažovalo o tom, že sa zbúra časť bývalého Elektroplastu, aby sa výjazd rozšíril a komunikácia sa potom dala napojiť na Okružnú ulicu, ale to zatiaľ nebude.
„Projektanti našli také riešenie, aby sa tento výjazd urobil ako obojsmerný, ak by v budúcnosti bolo nutné presmerovať dopravu. Chceme teda vytvoriť predpoklad na obojstranný výjazd vo väzbe na Suchomlynskú ulicu a jednosmerný výjazd na Baštovú ulicu s vyústením na námestie,“ vysvetlila hlavná architektka Čutková.
Ako bude fungovať doprava?
Aj naďalej to bude dopravno-obslužná komunikácia. Slúžiť má všetkým Prešovčanom, teda nielen pre dopravný prejazd, ale aj chodcom.
Cesta aj chodníky budú mať bezbariérové riešenie. Vstup do objektov sa tiež bude riešiť ako bezbariérový.
Jarková ulica je teraz jednosmerná, zaujímalo nás preto, či to tak bude aj po rekonštrukcii.
„Úsek od Tkáčskej ulice bude musieť byť obojstranný za predpokladu spustenia investičnej aktivity pod Tescom. Ďalej už bude jednosmerná, ako doteraz. Celá komunikácia sa bude vždy prispôsobovať aktuálnym potrebám,“ reagovala na otázku Mária Čutková.
Mimochodom, cestné teleso má šírku 6 metrov, po oboch stranách budú odvodňovacie rigoly a chodníky.
„Celý priestor bude limitovaný 30-kilometrovou rýchlosťou, preto už nemusia byť vyvýšené obrubníky. Povrch bude kamenný, pričom materiál aj farba budú rozdielne, čím sa odlíši vozovková a chodníková časť,“ dodal jeden z autorov projektu architekt Sergej Pastorok.
Výhodou rekonštrukcie bude aj to, že sa nanovo urobia všetky dažďové zvody cez zachytávacie mriežky a tie budú napojené na dažďovú kanalizáciu.
Už sa teda nebudeme stretávať so situáciou, že po vytrvalejších dažďoch všetka voda z dvorov objektov, ktoré sú vyššie, steká na cestu a chodníky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári