Originálny spôsob vyučovania si vyskúšali piataci na prešovskej škole. Počas hodiny animovali postavičky, ktoré vytvorili z plastelíny, čím cvičili motoriku, rozvíjali kreativitu, skúšali si tímovú prácu i spoznávali fungovanie mediálneho sveta.
Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
PREŠOV. Zaujímavý doplnok k učeniu vyskúšali na Evanjelickej spojenej škole. Piataci si tu mohli počas ukážkovej hodiny vyskúšať, aké je to učiť sa prostredníctvom animácie a 3D technológií.
Cestovali po svete, kde spoznávali metropoly spolu s maskotom Fredym. Taktiež počas animácie využili i vlastné nápady, kreativite sa medze nekládli. Z plastelíny si vytvorili rôzne postavičky, ktoré potom animáciou „uviedli do pohybu“.
Tak sa teda odohrával príbeh na svahu, kde sa zrazili dvaja lyžiari, či v záhrade, kde spadol otec zo stromu.
Kreativita. Každý si prišiel na svoje.
Pestujú si motoriku
„Je to vzdelávacia aktivita Animuj svoj svet, ktorej cieľom je rozvíjať u detí, kreativitu, vizualizáciu, predstavivosť a tiež učiť viac spolu tímovo pracovať,“ vysvetlil Juraj Baloga zo spoločnosti Interaktívna škola, ktorý deti zaúčal do tajomstiev novodobej techniky a možností.
Ako povedal, využitie je skutočne rôznorodé. „Tieto aktivity vedia využiť na ktoromkoľvek vyučovacom predmete, je to širokospektrálne.“ prezradil.
Deti v rámci tejto formy výučby môžu využiť rôzne pomôcky – plastelínu, papier, lego, ľubovoľný materiál, a najmä svoju fantáziu. S pomocou jednoduchého vizualizéra môžu vytvoriť animáciu na akejkoľvek hodine.
Z plastelíny a zo stola ...na obrazovku monitora.
Je to doplnok vyučovania
Riaditeľ Evanjelickej spojenej školy Marián Damankoš vníma tieto vyučovanie metódy ako prospešné z viacerých uhlov.
„Žijeme v dobe digitálnej, kedy je dôležité, aby žiaci mali prepojenie na realitu, vedeli prepájať prax so školstvom, realitu s vývojom a so všetkým, čo chceme, aby vedeli,“ vysvetlil.
Žiaci sa aj týmto spôsobom môžu učiť, ako vlastne funguje mediálny svet, ako v skutočnosti napríklad obrázky „ožívajú“ pri animáciách. Určite to však nesupluje samotné učenie.
„Je to dobrý doplnok vyučovacieho procesu, ale stále platí, že základnú robotu musí urobiť učiteľ. Potom je už len program na dovysvetľovanie.“
Postupné kroky. Žiaci sa učili princípom animácie.
Skúsili to medzi piatakmi
Pilotná skúška interaktívneho vyučovania bola medzi piatakmi.
„Dnes sú deti pretechnizované, treba ich motivovať, skúsiť, či to bude vhodné aj pre mladšie, preto sa vybrali piataci,“ vysvetlila ich triedna učiteľka a zároveň učiteľka biológie a angličtiny Lucia Malčovská.
Prínos vníma aj vo vzájomnom obohatení. „Najlepšie sa deti učia tak, že učia iných - keď napríklad urobia video pre svojho spolužiaka. Niečo sa naučili pri jeho výrobe sami a zároveň podali informáciu rečou, aby to vedeli rovesníci prijať,“ zhodnotila učiteľka.
Na lyžiarskom svahu. Spoločne si upravovali svoj minipríbeh.
Postupne sa rozbieha
Školiaci pracovník Juraj Baloga opisuje tieto spôsoby výučby ako formu, keď sa môže učivo zhmotniť a stať sa živým, zážitkovým.
Ide o pomerne nový systém podpory vzdelávania na Slovensku, aplikujú ho postupne na materských a základných školách, záujem však registrujú aj na školách stredných.
Aktuálne je to približne 150 základných škôl na celom Slovensku.
V skupinkách. Precvičili si aj tímovú spoluprácu. Foto k článku: Mária Pihuličová
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári