Korzár logo Korzár Prešov
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik

Nové metódy výučby: Žiaci na prešovskej škole animovali vlastné nápady

Do využívania 3D animácií na hodinách je v súčasnosti zapojených 150 základných škôl na Slovensku.

Motorické zručnosti. Vyskúšali si ich pri vytváraní z plastelíny.Motorické zručnosti. Vyskúšali si ich pri vytváraní z plastelíny. (Zdroj: Mária Pihuličová)

Originálny spôsob vyučovania si vyskúšali piataci na prešovskej škole. Počas hodiny animovali postavičky, ktoré vytvorili z plastelíny, čím cvičili motoriku, rozvíjali kreativitu, skúšali si tímovú prácu i spoznávali fungovanie mediálneho sveta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

PREŠOV. Zaujímavý doplnok k učeniu vyskúšali na Evanjelickej spojenej škole. Piataci si tu mohli počas ukážkovej hodiny vyskúšať, aké je to učiť sa prostredníctvom animácie a 3D technológií.

SkryťVypnúť reklamu

Cestovali po svete, kde spoznávali metropoly spolu s maskotom Fredym. Taktiež počas animácie využili i vlastné nápady, kreativite sa medze nekládli. Z plastelíny si vytvorili rôzne postavičky, ktoré potom animáciou „uviedli do pohybu“.

Tak sa teda odohrával príbeh na svahu, kde sa zrazili dvaja lyžiari, či v záhrade, kde spadol otec zo stromu.

Kreativita. Každý si prišiel na svoje.

Pestujú si motoriku

„Je to vzdelávacia aktivita Animuj svoj svet, ktorej cieľom je rozvíjať u detí, kreativitu, vizualizáciu, predstavivosť a tiež učiť viac spolu tímovo pracovať,“ vysvetlil Juraj Baloga zo spoločnosti Interaktívna škola, ktorý deti zaúčal do tajomstiev novodobej techniky a možností.

Ako povedal, využitie je skutočne rôznorodé. „Tieto aktivity vedia využiť na ktoromkoľvek vyučovacom predmete, je to širokospektrálne.“ prezradil.

SkryťVypnúť reklamu

Deti v rámci tejto formy výučby môžu využiť rôzne pomôcky – plastelínu, papier, lego, ľubovoľný materiál, a najmä svoju fantáziu. S pomocou jednoduchého vizualizéra môžu vytvoriť animáciu na akejkoľvek hodine.

Z plastelíny a zo stola ...na obrazovku monitora.

Je to doplnok vyučovania

Riaditeľ Evanjelickej spojenej školy Marián Damankoš vníma tieto vyučovanie metódy ako prospešné z viacerých uhlov.

„Žijeme v dobe digitálnej, kedy je dôležité, aby žiaci mali prepojenie na realitu, vedeli prepájať prax so školstvom, realitu s vývojom a so všetkým, čo chceme, aby vedeli,“ vysvetlil.

Žiaci sa aj týmto spôsobom môžu učiť, ako vlastne funguje mediálny svet, ako v skutočnosti napríklad obrázky „ožívajú“ pri animáciách. Určite to však nesupluje samotné učenie.

SkryťVypnúť reklamu

„Je to dobrý doplnok vyučovacieho procesu, ale stále platí, že základnú robotu musí urobiť učiteľ. Potom je už len program na dovysvetľovanie.“

Postupné kroky. Žiaci sa učili princípom animácie.

Skúsili to medzi piatakmi

Pilotná skúška interaktívneho vyučovania bola medzi piatakmi.

„Dnes sú deti pretechnizované, treba ich motivovať, skúsiť, či to bude vhodné aj pre mladšie, preto sa vybrali piataci,“ vysvetlila ich triedna učiteľka a zároveň učiteľka biológie a angličtiny Lucia Malčovská.

Prínos vníma aj vo vzájomnom obohatení. „Najlepšie sa deti učia tak, že učia iných - keď napríklad urobia video pre svojho spolužiaka. Niečo sa naučili pri jeho výrobe sami a zároveň podali informáciu rečou, aby to vedeli rovesníci prijať,“ zhodnotila učiteľka.

Na lyžiarskom svahu. Spoločne si upravovali svoj minipríbeh.

Postupne sa rozbieha

Školiaci pracovník Juraj Baloga opisuje tieto spôsoby výučby ako formu, keď sa môže učivo zhmotniť a stať sa živým, zážitkovým.

Ide o pomerne nový systém podpory vzdelávania na Slovensku, aplikujú ho postupne na materských a základných školách, záujem však registrujú aj na školách stredných.

Aktuálne je to približne 150 základných škôl na celom Slovensku.

V skupinkách. Precvičili si aj tímovú spoluprácu. Foto k článku: Mária Pihuličová

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  2. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  5. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  8. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 687
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 765
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 168
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 602
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 5 980
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 337
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 113

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  3. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  4. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  5. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  6. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  7. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 178
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 740
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 179
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 147
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 624
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 060
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  3. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  4. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  5. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  6. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  7. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 178
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 740
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 179
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 147
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 624
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 060
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu