Korzár logo Korzár Prešov
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Prešovu hrozilo, že semafory prestanú svietiť

Elektrárne mali pôvodne zaplatenú len úhradu za prvý kvartál. Až po urgenciách radnica vydala zadávací protokol.

Križovatka Východná – Rusínska – Kuzmányho. Mesto so splátkou za spotrebu energie meškalo.Križovatka Východná – Rusínska – Kuzmányho. Mesto so splátkou za spotrebu energie meškalo. (Zdroj: Anna Košuthová)

Elektrárne mali od prešovskej firmy, s ktorou má mesto zmluvu, pôvodne zaplatenú len úhradu za prvý kvartál. Hrozilo, že vypnú semafory. Mesto situáciu vyriešilo, vydalo zadávací protokol aj na druhý štvrťrok.

PREŠOV. Svetelnú signalizáciu na križovatkách spravuje pre mesto Prešov firma JVS, s. r. o.

Veľa nechýbalo a semafory by prestali fungovať. Elektrárne totiž chcú za svoje služby úhrady.

Donedávna však mali uhradenú spotrebu len za prvý kvartál. Až po urgenciách radnica vydala zadávací protokol aj na druhý štvrťrok.

Skryť Vypnúť reklamu

O tomto kroku bola reč aj na poslednom mestskom zastupiteľstve.

Na problém upozornil Rudolf Dupkala (klub Smer-SD, nez.) a až keď sa verejne hovorilo o hrozbe distribučnej spoločnosti, že v meste zaťaženom dopravnými kolapsmi by mohli prestať svietiť semafory, úradníci zareagovali a vydali firme JVS zadávací protokol.

„Dostali sme výzvu od dodávateľa energie, že porušujeme podmienky zmluvy a môžu semafory vypnúť. Ide zhruba o 11-tisíc eur za štvrťrok. Návrh je podľa minuloročnej spotreby energie, ale do toho vstupujú ešte naše výdavky na údržbu, výmenu žiaroviek a podobne. Zvyčajne po silných búrkach sa objavia problémy a musíme meniť žiarovky, niekedy aj dosky v radiči. Mimochodom, jedna taká doska stojí okolo 400 eur,“ povedal nám konateľ JVS Anton Rokošný. Na konci roka potom náklady mestu zúčtujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Desiatky odberných miest

V Prešove je celkom 27 semaforov, na ktoré sa vodiči spoliehajú, ale aj neustále kritizujú fakt, ako dlho musia v kolónach čakať na zelenú. Najmä v lokalitách, cez ktoré prechádza nákladná doprava.

Väčšina z nich je totiž nastavená tak, že na zelenú prejdú 2 – 3 kamióny, dve vozidlá a zase naskočí červená.

Keby premávku neriadili semafory, bol by v meste ešte väčší dopravný chaos. O tom sa už Prešovčania neraz presvedčili.

Stačí jedna dopravná nehoda, hustejšia kolóna kamiónov, vyradený semafor a problém je na svete.

Zhruba pred dvomi rokmi bol na pár dní pokazený semafor na križovatke Solivarská – Švábska a vodiči to pocítili. Po dvoch dňoch chaosu musela premávku riadiť dopravná polícia.

Presun cez mesto je pomalý

Dupkala tiež navrhol, aby semafory večer svietili nie do 21. hodiny, ale aspoň o hodinu dlhšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Tiež aby sa predĺžil sekundový interval na zelenú pre vodičov. Nikto z kompetentných sa zatiaľ k jeho návrhu nevyjadril.

„Bývam na Sekčove, kde je hustá tranzitná doprava a často sa mi stáva, že kým sa vymotám na diaľnicu v smere do Košíc, trvá mi to aj pol hodiny. To je niečo neuveriteľné, koľko sa na semaforoch čaká. Tvrdia nám, že je tam riadená doprava podľa hustoty, tak by tie semafory mali zosynchronizovať. Keď idem od Maxu smerom na Šváby, stojím na každej križovatke,“ myslí si Prešovčan Róbert Tomko.

Tento článok vyšiel v týždenníku PREŠOVSKÉ NOVINY, č. 22/2016, v predaji od 7. 6. do 13. 6.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 765
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 920
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 641
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 004
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 731
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 434
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 831
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 476
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 306
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 152
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop