Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Železnice chcú riešiť problémy s prípojmi na východe (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Prešov - Košice a späť: žiadne zrýchlené (Zr/REX), alebo aspoň urýchlené vlaky Os = na cestovanie medzi mestami s pobytmi pri každej vŕbe majú čas akurát režisti (autobusy po diaľnici to istia);
Poprad-Tatry: prípoje od rýchlikov a IC zo smeru Bratislava - Žilina: 2 minúty, ale záporné;
minulý rok sa Kubáček,CSc. dušoval o predĺžení vlakov Poprad-Tatry - Kežmarok do žst. Spišská Belá hor. st./mesto: akosi to z návrhu nie je zrejmé = ďalší dôkaz, že železničiar jedine zavádza!
 

 

prípoje od rýchlikov a IC zo smeru Bratislava - Žilina a TEŽ
 
Hodnoť

 

skutočný odborníci tam pracujú, za 20 rokov sa im nepodarilo vytvoriť grafikon vhodný pre najpočetnejšie skupiny cestujúcich / pracujúcich a študentov/ a to už nehovorím o prípojoch SAD a ŽSR, keď autobus prichádza na žel. stanicu o minútu neskôr ako ma odchod vlak, šofér prímestského busu nie je schopný počkať 5 min na meškajúci vlak / čo u ŽSR je bežná prax a keby to bolo len 5 min..../ a radšej odíde prázdny .... a skúste sa obrátiť z nejakým problémom na SAD, ŽSR či VÚC.... ku kultúre cestovania sa radšej nevyjadrujem, ale zaujímalo by ma kde sa vytratili nové vlakové súpravy na trati KE-PP-ZA
 

To je širší problém tvorby IDS

= integr. dopr. systému, s ktorým len na dosť primitívnej úrovni zápasí BA a okolie už niekoľko rokov. Naozaj zaspatý prepravcovia (a hlavne min. dopravy a neskôr župy i samosprávy) prišli takto o zákazníkov. Z áut sa horšie presadá naspäť do verejnej dopravy. Plus keď sa skôr rozvinula cestná sieť, i keď iste tiež zaostáva (hovorí sa, kto seje cesty, zožne automobily - no iste diaľnice či obchvaty sú v mnohých prípadoch nutné). Teraz pomôže len ponuka ala švajčiarsky IDS z dverí do dverí na jeden paušálny cest. doklad (MHD, vlak, bus, loď, lanovka). V aktuálnom vydaní je cestovať verejnou dopravou mimo hlavný koridor naozaj menšie dobrodružstvo, a len s perfektným plánovaním i záložných variant (i taxi), o obmedzení doby počas dňa a ešte horšie víkendu ani nerozpisujem.
A pre cargo je to ešte tragickejšie.
Ale aspoň sa rozhýbali k nejakému taktovaniu grafikonu na železnici, i keď autobusy to je tragédia nielen v napojení na železnicu i medzi sebou v jednej SAD často problém. A nevedia ponúknuť ani jeden doklad na prestup (posledne som s Liorbusom takto na 110 km z BB na Zverovku 4x kupoval predražene po každom prestupe).
Ale veď z rozpočtov zatiaľ tečie, keď menej, tak poškrtáme.
Jedine že u ZSSK sa snažia počkať maximálne na prestupy, za to podľa vlastnej skúsenosti (Zilina, Vrútky, Zvolen) menší potlesk (Kraľovany už menej). A vyššie pre antijet: na OZ sa v Štrbe snažia (ostatne veď sa nekrižujú, len obeh jednej jednotky), len zase je napojenie na TEŽ na Plese, i keď napr. pred týždňom v sobotu pri R603 nepočkali len cca 2 min, to bolo hanba. V Poprade to pre takt a križovanie v Smokovci nejde, tam je rezerva tak do 5-6 min. Tam je treba nastaviť viac ako 7 min na grafikonový prestup, aby sa zvýšila rezerva na permanetne meškajúce R a IC hlavne od BA. Žiaľ ten koridor sa bude budovať ešte dlhé roky až desaťročia.
 

 

Banská Bystrica - Zuberec,Zverovka máte cestu doslova cez polovicu Slovenska v smere sever-juh/juh-sever, cez dva kraje (BB-, ZA-kraj), tri historické regióny (Zvolen, Liptov, Orava), a aspoň tri alebo štyri okresy (BB, RK, DK, TS). Naozaj si myslíte, že pre takto dlhú a ďalekú cestu zo stredu až do blízkosti hranice v Západných Tatrách je únosné riešiť JEDEN JEDINÝ cestovný doklad??
 

 

Jednoznačne je.
Zásadné: cesta len so SAD Liorbus (spolu 127 km, odhliadnuc od regionálnej regulácie), nevidím jediný problém v jedinom cestovnom doklade. Smiešne argumentovať historickými regiónmi, svet. stranami či krajmi (?), primárne že ich ťažiskovo obsluhuje práve Liorbus (i z BB na RK robí vyššie výkony ako ZV SAD). Už len v ČR u nejedného súkromného prepravcu to nie problém. Ale celkovo to je len marginalita v celkovom chaotickom nesystéme. Absentuje dopr. politika, či na úrovni štátu či regiónu - samosprávy.
 

 

v poriadku. Ak budete ochotný zaplatiť za denný pas na linky konkrétneho dopravcu (Liorbus, a.s.) napr. 30 - 40 eur, kľudne si ho kúpte, predpokladám však, že cena by bola aj vyššia.

Aby ste boli v obraze: akýkoľvek cestovný doklad musí mať časové a aj územné ohraničenie (vymedzenie), a ak nesystémovo zvolíme za rozsah platnosti vozidlá (linky/spoje) jedného dopravcu, určite Vám v Banskej Bystrici bude zbytočné vlastniť nejakú kartu Oravo-Liptákov, ak cestujete za kopec (Donovaly!) raz za uhorský rok.

V území BB-kraja ste zrejme navyknutí na monopolných regionálnych dopravcov (2), čo však v prípade Oravy, kde aj v regionálnej funguje dosť vysoký počet liniek súkromníkov? To zintegruje sotva niekto a niekedy!!
 

 

Z územno-regionálnej argumentácie vyplýva to, KTO bude vykrývať straty, ktoré spôsobíte Vašimi cestami, najmä ak máte požiadavku ísť čo najďalej za čo najmenej peňazí. Takže smiešne je akurát Vaše nepochopenie.

Pre dennú frekvenciu z poddonovalskej časti okresu BB zabezpečuje dopravu práve SAD Zvolen, a.s. (so všetkými tarifnými výhodami), takže obyvatelia nie sú odkázaní využívať služby Oravo-Liptákov. Ak teda nechcú platiť obyčajné cestovné, bez zvýhodnenia tarify pre klientov.

Ak Vám toľko záleží na spojoch Liorbusu, vybavte si v ich pracoviskách dopravnú kartu, určite Vás na cestovnom zvýhodnia. JA ako obyvateľ HMB takto vlastním kartu SAD Zvolen (rozdiel 180 km!), a fungujem. Lenže Vy, zdá sa, očakávate, že výhody Vám naservírujú na tácke...
 

 

Absolútne si nepochopil o čo ide. Nejde o hranie sa na 4% apod. cenové zľavy cez dopr. karty xy dopravcov atd., ale o IDS, to je zásadne iný level. O objednávateľovi prepr. výkonov - VÚC viem dobre, len spoje nekončia na ich hranici atd. (+ ak chceš jazdiť len SAD ZV v predmetnej relácii, rozumnejší nečakáme na ZV SAD :-) a nepleť sem linku do Tureckej, ja píšem o relácii BB-RK)
Žiaľ, ak takto by sa mali dívať všetci na IDS u nás ak Ty, tak nikdy sa ponuka VHD nedostane ďalej a neosloví nikoho na viac. A práve "zintegrovanie" ("súkromníci nefungujú len tak, ale zase práve s regulami a povolením od jedného stola!) -o tom je zase práve IDS. Vo Švajci pôsobí v jednom IDS stovky drobných dopravcov, i práve na železnici a funguje to skvele. A nejde tam len o komfort jednotlivého zákazníka, ale ekonomicky a ekologicky zohľadňuje verejný záujem (napr. vylúčený súbeh linky vlak-bus, čo u nás vyprodukuje samotný jeden objednávateľ výkonov), v cargu ešte výraznejšie (napr. RoLA, i taký COOP distribuuje vlakmi). No má to hlbšiu súvislosť, je to občianska spoločnosť, nie byrokratický neschopný aparát. A cena abonentného ročného cestovného tam ale predstavuje cca lepší mesačný príjem (ale napr. deti do 16r. ročne len za 20 CHF admin. poplatok), no nemajú s tým problém, naopak masívne cestujú i voľnočasovo. A na druhej strane používajú IDS aj sociálne silnejší v špičke, jednoducho poznajúc jeho výhodu šetrenia času (zápchy, parkovanie) a možnosti zmysluplnejšieho využitia času (i práce) počas cestovania. A i cudzincovi ako turistovi to prináša u nás neskutočný komfort, dajú sa využiť mnohé zákaznícke ponuky, či lokálne či celoplošné.
 
Hodnoť

spoplatnené články

Vážená redakcia,

opätovne vás žiadam, aby ste odlišovali spoplatnené a nespoplatnené články, nech nestrácam čas klikaním na nadpis článku, ktorý si aj tak nemôžem prečítať. Viem, že môj klik vám zarába peniaze z reklamy, no isto nie fér cestou

A veľmi ma teší že týmto podnetom, ktroý bude vymazazný, poruším kódex.... aj keď neviem, v ktorom ustanovení.... (poprosím poslať konkrétne upozornenie)

Kvalita a lá Jano, Jano...
1/3
 

 

pripajam sa!
 

 

me too!
 
Hodnoť

 

Dôsledná prípojovosť, do Košíc príde osobný vlak od Prešova a minutu pred ním odíde rýchlik do Bratislavy.
 

Prípojovosť = súhlas

ale v tomto konkrétnom modelovom prípade by som na rýchlik do Bratislavy počkal v Kysaku :-)
 

Čakanie v Kysaku

Čo je to pol hodinky čakania na dedinskej stanici Kysak pre obyvateľov krajskeho mesta. Svet je uponáhľaný, je potrebné spomaliť.
 

 

Ten rýchlik odíde do Blavy cez Zvolen, na niektorom úseku Košice Zvolen napr. vôbec neexistuje osobná doprava, takže keď ti pre minutu ufujazdí jediný možný spoj, tak si môžeš tak akurát schuti odpľuť. Ale to je asi cielený zámer tejto profi organizácie odohnať cestujúcich a následne zrušiť spoje.
 
Hodnoť

Idú voľby župánov

Treba sa pred nimi zviditeľniť. Porušíme spoje a teraz to riešime. Len my to vieme dokázať, voľte nás!
 

 

Paradoxne odboru dopravy šéfuje ten človek čo rušil vlaky a teraz keď ho vyhodili ich má zavádzať.
 
Hodnoť

taktovanie

Neda mi nespomenut starsie prislovie: "Iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriateľ." Majú vôbec ľudia ktorí pripravujú grafikon prehľad o reálnom svete, alebo to riešia iba ako akademickú úlohu bez spätnej väzby? Ako bohorovne sa pri poslednom grafikone bili do pŕs, že ten takt je najlepší. Teraz opravujú aspoň najväčšie nezmysly. Takt priniesol viacej aut, opäť chodíme autami do Kysaku pre ľudí z rýchlikov z Bratislavy, prípoje sa zrušili alebo presunuli aby vyhovovali akademickemu napadu taktovej dopravy. Nehovoriac o ďalších prípojoch z Prešova. Kto môže, ide radšej autom.
 

1 2 >

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop