Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravcovia SAD počítajú straty, cestujúcich ubúda (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

počitanie strat

pán riaditel nech povie pekne aky ma plat a kolko dostal na premiach minuly rok.A neverim,že sa nenajdu peniaze aby sa ta stanica aspon zvnutra nenamalovala,ved to vyzera strašne,ale asi to maju asi tak aj doma.ZA 1000eura to musia omalovať za 3 dni aj s materialom.LUDZE NEMYSLICE LEN FURT NA SVOJE PREMIE A PLATY ALE AJ NATO ,ZE SA TAM LUDIA MUSIA ZDRZIAVAT NA TEJ STANICI PRI PRESTUPOCH A PRI CAKANI NA AUTOBUS-
 

Lepšie...

... keď pri tých vypočítaných stratách bude aj vysvetlenie :Prečo vyplatil svojím zamestnancom z roku 2013 len 2 935966 € oproti roku 2012 2 965 564 € ,kde nárast miezd činil pre všetkých zamestnancov 402€.
Pritom mzda vodiča išla zo 457,8 € na 471,8 .Mesačný nárast jedného vodiča v danom období činil cca 13€ mesačne .
Ale tento problém budú mať aj v iných dopravných spoločnostiach. Eurobus ,Arriva, Sad Humenné.
Aby sme boli objektívny vo výpočte strát ,netratia len zamestnanci na platoch ,ale aj soc.poisťovňa i štát na daniach zo závislej činnosti. Pekný deň prajem ,hlavne tým čo počítajú straty .
 

 

odkial mate tie udaje o zvysovani miezd?

Otazka je kedy doslo k narastu, kolkych osob sa to tykalo, ci nebolo niekolko ludi prepustenych, ci tiez neboli vyplatene vacsie odmeny v roku predchadzajucom.

Za tym pohybom moze byt cokolvek...
 

Minimálna mzda ...

..v roku 2012 327,2 x 1,4 koeficient vodič autobusu =458 €
...v roku 2013 337,70 x 1,4 = 472 €
...rozdiel cca 14€ na jeden plat .Pri toľko zamestnancoch je ročný nárast 402€ výsmechom firmy.
 

To myslis vazne

s tou mzdou vodica? Si sa s konom zrazil? Nemas o tom ani sajnu.
 

naklad na zamestnanca

v pripade jeho hrubej mzdy 458 zdaleka nieje konecne cislo
 

Prepustiť Smeráka Kičuru?

Načo sa SADky vlastne privatizovali, ked aj tak ich prevádzkuje a dotuje štát?
Nech žije kapitalizmus a nezamestnanosť! A súkromnoštátny SMER!
 

 

Vyzera otrasne, ale aspon nesmrdi. Ked mam ist z PO vlakom, tak vestibul obchadzam cez Shell pumpu, lebo sa vnutri neda dychat, taky je tam smrad od staniek, ***** a bezdakov...
 

 

takmer 1000 eur v bratislave za vymalovanie komplet 3 i bytu (+ kuchyna, chodba, wc, kupelna), tak aka cela stanica
 

 

Dam ti kontakt na komplet vymalovanie 3 izboveho bytu za 500 €, mozno aj menej :-) staci napisat
pracuju cisto, dvakrat odskusane
 

 

no ja si viem byt vymalovat aj sam, pred 3 rokmi cca som este byval na private a tam to riesila majitelka za vraj taku sumu...
 

 

...ale daj do posty ;)
 
Hodnoť

 

Podla mna je spravne (neberiem do uvahy, ze sa vozia vo vlakoch zadarmo), ze ubudne autobusov a cestujuci sa presunu na zelenzice...zvysi sa bezpecnost a plynulost cestnej premavky, vlak je snad ekologickejsi ako autobus...
 

 

Správne by to bolo vtedy, keď by trh k takej zmene prirodzene dospel. Ak vláda chcela podporiť vlakovú dopravu na úkor cestnej, mali presunúť autobusové dotácie na vlaky a zvýšiť dane za vozidlá, prípadne spoplatniť diaľničné úseky v súbehu prímestskej dopravy. Z týchto prijímov následne investovať do rekonštrukcie staníc, MHD a obslužného personálu.
 

 

Zasa chcel by som vidieť ako každý rok im ubúda počet cestujúcich. Ešte nakoniec by sme prišli na to, že sa to moc nezmenilo, až napríklad na trasy ako Prešov-Košice, kde bol vlak dovtedy neschopný konkurovať.
Diaľnice sú spoplatnené...
MHD-čka je na starosti miest... Ono je v tom bordel, tak to poviem. Mestá majú na starosti MHD, kraje prímestskú dopravu a štát vlaky.
 

Bordel je iba pri SAD

MHD má na starosti a VLASTNÍ mesto, vlaky má na starosti a VLASTNÍ štát, ale prímestskú dopravu má na starosti kraj ale VLASTNÍ ju Smerák Kičura!
 

 

Odporuješ si sám sebe v prvej vete a vo zvyšku textu. Nehľadiac od toho, že s prvou vetou sa nedá súhlasiť. Prečo by to malo byť správne len vtedy, keby trh k takej zmene dospel? Trh nikdy nebude zrelý na to, aby sám od seba bez externých tlakov preferoval ekologickejší a udržateľnejší spôsob dopravy v dlhodobom horizonte (napríklad). Taká neviditeľná ruka neexistuje.
 

 

Bolo by to spravne, keby sa tak dialo prirodzene a nie takymto pokryvenim trhu. Mam priatelku, ktora kazdu nedelu vecer potrebuje cestovat Bratislava->Piestany->Dolny Lopasov. Prirodzene cestovala zeleznicami, Ba->Pn su na hlavnej trase a tak vlaky chodia relativne casto a su povacsinou poskladane aj z novsich voznov, cesta trva kusok pod hodinu. Problem nastava pri kombinacii "spolahlivosti" ZSSK a navaznosti spojov.
Na prestup medzi rychlikom a busom bolo okolo 10minut a tu nastava problem. Slovenske zeleznice niesu schopne ani na hlavnom koridore, na 4.zastavke zarucit, ze vlak nebude mat meskanie pod 10minut. V skutocnosti ten vlak pravidelne vychadzal uz s 10+minutovym meskanim, za pekneho pocasia. Stacilo, aby trosku nasnezilo/namrzlo a vlak naberal 30+minut meskanie (o tom, ako ZSSK informuje o meskani radsej pomlcim). Ceresnickou na torte bolo, ked mi slecna za oknom odmietla vyreklamovat listok, pretoze vlak meskal uz 45minut, aj ked som na to mal podla poriadku nazor.

A tak sme presedlali na bus, za 2 roky sa nestalo aby ten bus meskal/vynechal/pokazil sa cestou (bez ohladu na pocasie). Busy chodia relativne nove, a celkom dost ich uz ma aj wifi zadarmo. Preto ludia presdlavaju na busy, pretoze v tomto bananistane je cestna doprava spolahlivejsia ako zeleznicna (co je uplne absurdum). A tento problem sa mat riesit tak, ze sa zlepsia sluzby poskytovane ZSSK a nie, ze sa daju zadarmo a zabije sa tak kvalitnejsia konkurencia.
 

Hlavným

dôvodom prečo štát spravil to čo spravil s cetovným na vlakoch je že dlhodobo autobusáci pdmietali synchronizovať svoje spoje so železnicou a snažili sa železnicu nahradiť. Jasne to na RTVS povedal námestník ministra dopravy len to nikto nepočúva a všetci majú krvavé oči. Museli to spraviť na železnici lebo na tú majú dosah a autobusáci sú súkromníci. Moja manželka roky cestovala tak, že šla autobusom na najbližšiu žel. stanicu a tam nastúpila na vlak. Až do momentu, keď zastávku autobusu pri stanici zrušili lebo oni nebudú naháňať cestujúcich do vlako ako manželke povedal šofér. Kto seje vietor, žne búrku. A o tom že celý svet preferuje železničnú dopravu pre jej ekológiu a iné výhody sa pochybuje len na Slovensku. Ja Smerákov nemusím (ako ste si mohli z mojich príspevkov všimnúť) ale v tomto majú pravdu. Kade sú železničné trate, tade majú chodiť vlaky a autobusy môžu chodiť inde. Bodka.
 
Hodnoť

 

viem ze budem politicky nekorektny, ale ta stanica vyzera dost rasisticky.
http://i.sme.sk/cdata/6/75/757...
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop