Korzár logo Korzár Prešov
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prešovská župa neschválila licenciu pre autobusy spoločnosti RegioJet (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

tento chudik je vasa vizitka, nie moja. aj starostovia miest ktore nechcu. kecy o existujucich vlakoch su mi k nicomu, pretoze pripojny vlak na meskajuce IC moze cakat mozno 10 minut (lebo by sa zrutil cely takt zeleznic) a uz vonkoncom ziadny vlak ZSSK nebude cakat na konkurencne Jancurove zlte IC.

tak vam sudruhovia dakujem, a dufam ze p. Jancura najde sposob ako cestujucich k ICcku v kysaku dostane svojim autobusom.
 
Hodnoť

...

To je aka logika.. ze chrania spoje, ktore dotuju :D Boze moj.. no tak necham sukromnika nech to prevezme a nemusim nic dotovat. To znamena ze danovnikom usetrim verejne zdroje :D
Ale asi nerozmyslam dost "smeracky".. kazda dotacia ma predsa toho spravneho adresata...
 

 

Nie nerozmyslas logicky :) Po prve Regiojet nechce prebrat spoje ktore VUC dotuje. Po druhe ak Regiojet zacne pravidelne prepravovat ludi medzi Svidnikom a Presovom v konkurencnych casoch s dotovanymi spojmi zupe automaticky a uplne prirodzene stupnu naklady.
A teraz cim ta prekvapim ale asi vacsinu, VUCka nemoze a logicky nechce a radim ti ani neziadaj tie dotovane spoje zrusit ked pride na trasu Svidnik Presov Regiojet. Preco lebo tvoja teta Matoviec sa po tej uprave nedostane do prace a babka z Chmelova sa nedostane k doktorovi.
Ale ked mi dokazes ze Regiojet ide prevadzkovat tuto linku sa ti ospravedlnim a poviem rozmyslas logicky :)
Svidník,,AS MHD
Stročín
Rakovčík
Šarišský Štiavnik,,č.d.23
Radoma,Hradisko,rázc.
Okrúhle
Okrúhle,,rázc.Valkovce
Soboš
Matovce
Giraltovce,Francovce,osada
Giraltovce,,nám.
Giraltovce,,kult.dom
Kračúnovce,,rázc.Kalnište
Kračúnovce,,Jednota
Lúčka,,rázc.
Kuková,,rázc.
Chmeľov,,kopec
Chmeľov,Podhrabina
Lipníky,,Jednota
Nemcovce,,rázc.
Lada
Kapušany,,park
Prešov,Nižná Šebastová,rešt.
Ľubotice,Šarišské Lúky,r.žel.st.
Prešov,,rešt.Korál
Prešov,,nem.
Prešov,,AS MHD

Vsak blbe je brat dve hlavne zastavky na dalsich 10dedin sa vyklaslat lebo to nie je moja uloha prevadzkovat dotovamu dopravu. Co myslis ale teraz fakt logicky ostanu VUCke rovnake naklady ak im bude sukromnik mimo system objednanej dopravy vyberat cestujucich na zastavkach Svidnik a Presov ?
Podla tejto tvojej uvahy v Nemecku, Rakusku, Svajciarsku je pri moci obdoba Smeru a v Somalsku je trhovy kapitalizmus tvoriaci najrozvinutejsiu ekonomiku sveta.
 

fladik

Áno, máš pravdu, ale...
regiojetu nide o dopravu Svidník - Striopkov - Kysak. na tebou napísaných zastávkach stáť nebude. SADka či kto stojí aj na zastávakch Tebou spomínaných, lebo SADke či komu nejde (správne NEMALO BY ÍSŤ) o dopravu Svidník - Kysak, ale o dopravu medzi jednotlivými obcami napr. ako zvoz do práce, do školy, k lekárovi, na nákup.
V tomto si jednoducho konkurovať nemôžu.
Nie poslanci, ale súdruh preceda VUC nech si urobín prieskum, koľko cestujúcich zo SK ide k lekárovi, do školy, na nákup do, povedzme Stropkova či Prešova a koľko ide výhradne SK - Kysak.
A až potom nech súdruh tliacha to, čo tliacha.
 

 

SADka moze dalej jazdit svojich 10 dedin pol dna, trasu jej nikto neberie. ak pride o zakaznikov, tak o tych ktori sa potrebuju dostat zo svidnika do presova a uznaj ze ti budu preferovat komercny bus ktory pojde bez zastavovania v dedinach.

okrem toho, ciel nie je konkurovat primestkej doprave, ale dostat cestujucich k ICcku a od ICcka v Kysaku
- pohodlne
- bez prestupu
- rychlo

Proti tomu neexistuje ziadny argument, a vsetko su len konstrukcie na obhajobu neobhajitelneho.
 

 

Tak vidim ze z mnohych ludi by tu boli stratovy podnikatelia Jancura by z vas ako ekonomickych poradcov veru radost nemal :) Panovi Jancurovi ide dostat ludi zo Svidnika do Kysaku ano , ale nie je blbec ale podnikatel. Prevazat ludi medzi jeho IC vlakmi z Kysaku do Svidnika moze aj dnes na to licenciu na dialkovu dopravu nepotrebuje. No treba si prestudovat ten zakon.
Lenze on je podnikatel nebude prevazat autobus ktory bude z Presova do Svidnika obsadeny na 20% lebo tam, vystupi vacsina. Nie ziadny socialny podnik neprevadzkuje :) On pojde do Svidnika len ak mu kraj dovoli zobrat do vyprazdeneho autobusu ludi z Presova.Viete vobec preco maju dialkove autobusy a vlaky medzizastavky a preco nie je priama linka BA-KE? Myslite si ze v takom Svidniku naplni na full kazdy jeho bus do Kysaku. Sladke sny naivity bez pochopenie fungovania trhu verejnej dopravy.
K tej cestovnej dobe autobusom si z obsluhou vsetkych tych zastavok zo Svidnika v Presove za 1h 28 min regiojet to da maximalne o 10minut rychlejsie nakolko nema kridla a rychlejsie po tych cestach ist nemoze. Urcite tragicky rozdiel ale vysvetli svojej babke a tete ze dane budu vyssie lebo na dotovanej trati bude komercny dopravca vyberat hrozienka, alebo ze od zajtra im namiesto 10 busov budu jazdit 2.
 

 

nemas pravdu. cesta svidnik - presov so vsetkymi zastavkami na dedinach bude trvat nie o par minut ale peknu polhodinu dlhsie. to je za prve.

za druhe, ano bude brat cestujucich z presova do svidnika, a nevidim dovod preco by som sa ja ako cestujuci mal trepat primestkou karosou (!!!) na medzimestkej linke o polhodinu dlsie

nevidim dovod preco by som mal prestupovat s bagazou a detmi v presove na to aby som sa dostal z kysaku do svidnika

dalej nevidim ziadnu istotu, ze sa po vystupeni z ICcka dostanem domov, pretoze autobus sa v kysaku rozhodne necakat ked bude IC meskat 30 minut a odide prazdny (lebo je dotovany, a moze mu byt jedno ci vezie ludi alebo vzduch)

babka z dediny mimo hlavnej cesty bude mat uz len 2 autobusy, to je realita poslednych desatroci, tak nou neargumentuj

druha babka z dediny na hlavnej ceste bude mat na vyber tie iste busy, rovnako plne skolakov/robotnikov akurat sa bude smutne pozerat na zlty expres ktory ju k lekarovi do presova nevezme a bude cestovat 1/2 hodinu dlhsie.

kraj si objednava dopravu vo verejnom zaujme, komercna doprava by mala byt oddelena (rovnako ako pri IC vlakoch).
 

 

Pol hodinu fakt je trmacanie pol dna a ked si to Jancura zamieri po ceste do Stropkova vsak vies ekomonika je svina je z tej polhodiny 10-15 minut :)Cize za druhe trmacas sa o 15 minut dlhsie ako Regiojetom.
Ty nevidis dovod to je pravda ale priame spoje z bodu A-do bodu B s uspokojenim vsetkych aj babky a tety po trase a zaroven teba budeme mat az ked vymyslia transport ako zo Star Treku. Vlastne aj Kosicana co cestuje z BA asi serie ze ten IC vlak stoji v dalsich 8 zastavkach.

Tak aby sme sa chapali ty si za take riesenie aby mimo dvoch hlavnych bodov autobusy nikde nestali a tvoje riesenie ako efektivne hospodarit z peniazmi je zrusit regionalne autobusy a ludia nech si chodia do prace ako chcu. Toto mi pripomina Somalsko ja ale fakt radsej by som bol za to Svajciarsko alebo aspon Rakusko.

Takze tebe nevadi to ze vlastne pustenim sukromnika na dotovanu trasu ostane 80% Slovenska bez dopravy. Kto preboha potom bude chodit Jancurovymi autobusmi ked sa dostanu len z Kosic do Bratislavy lebo tvoje riesenie vedie k tomuto bodu.
Kraj si dopravu objednava ale ty si mi doteraz nevyvratil moje tvrdenie ze jeho naklady na tu linku stupnu a ani nevyvratis lebo je to fakt.
 

 

nizsie stephanooo napisal dalsie argumenty. tvoj argument je jediny, ze kraju stupnu naklady na danu linku a ze dokonca kvoli tomu bude musiet dopravca obmedzit dopravu a zdrazit babke z dediny cestovne.

uplne ignorujes (aj predstavitelia samospravneho kraja) stav ktory je. ze ked budu ziadnosti/podnety, kopat do zadkov takych arogantnych blbcov.

kaslem na taky kraj. kraj nie je nic ine len banda sudruhov premiesanych v sprave, uradoch a polostatnych organizaciach (byvale podniky CSAD). a potom to takto vyzera. ponukane su len extremy, alebo to pojde po sudruzsky, alebo nepojde vobec.

tie straty su vycucane z prsta.
 

...

Ok tak daj kratku a logicku odpoved, preco im teda vadi regio?
 

 

Zeby prirodzene zvysene naklady na dotovanu dopravu to je kratka a logicka odpoved

Vyjadrenie Jancuru a to je pan ktory z hladiska financovania dopravy dobre vie o com hovori je ze Presovsky VUC mal pravo posudzovat jeho linku a subeh s dotovanou dopravou. On to nepopieral , on ale tvrdil ze nechape preco sa k tomu vyjadruje nejaky saso zo Svidnika , lebo v zakone sa jeho vyjadrenie nespomina.Popierat to ani nemoze sam je poberatel dotacii na zeleznici z Bratislavy do Komarna.
Ja zaroven tvrdim ze z hladiska statu a VUC stale nie je doriesenie financovanie a zakladna obsluha uzemia verejnou dopravou a to ako ma fungovat spolocne s komercnou dopravou ale to by sme sa mali skor objektivne zaujimat co robi ministerstvo dopravy. Lebo zatial okrem Ficovho bezplatneho cestovanie nevyvinulo ziadnu cinnost jeho cinnost je potom len rozkradanie pri stavbe dialnic.
Ironia je ze nikoho ani novinarov to nezaujima, ale zaujima ich iba to ci Regiojet dostal licenciu alebo nedostal.

A este doplnim v porovnani s toutou kauzou co z hladiska rozhodovania kraja kauza nie je, bola napr.kauza linky BA-NR-BB vazne obchadzanie zakona, lebo na tejto trase nebol ziadny subeh z dotovanou dopravou.
Inac pre upresnenie aj v tomto pripade BBSK pod vedenim Kotlebu neschvalil zastavovanie liniek Regiojetu vo Zvolene a Ziari nad Hronom kvoli subehu.
 

...

Tak podla tvojej kratkej a logickej odpovede mali zakazat Regiu vstup aj na zeleznice.. ved odkedy jazdi, tak statnym zelezniciam nielenze klesol prijem z cestovneho a enormne stupli naklady, vynalozene na zvysenie kvality atd... ergo.. zvysene naklady na dotovanu dopravu. Este ta stale bavi obhajovat nezmysel?
 

 

Si si isty ze ZSSK na trati BA-KE klesol prijem z cestovneho a stupli naklady ? Velmi o tom pochybujem len asi nesledujes zmeny v doprave co sa udiali za poslednych par mesiacov.
ZSSK jedine tak klesol prijem cestovneho v IC vlakoch lenze to nie je dotovana doprava ale komercna doprava.
Ci ma bavi obhajovat tento nezmysel ? Mna bavi diskutovat o rieseni efektivneho fungovania dotovanej a nedotovanej dopravy zato niektory ludia vidia v slove dotovana hned tunel. Hm je mi to luto len mam pocit ze tito ludia sa zacali zaujimat o verejnu dopravu asi v case ked tu capli tento clanok.
Vypocujte si radsej vyjadrenie pana Jancuru k danej linke cas 14:45 .
https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť

 

rozum sa normálnemu človeku zastavuje, že kraj dá prednosť dotovaným spojom pred nedotovanými
 
Hodnoť

 

Mna by zaujimalo preco sa Svidnik vyjadruje k subehu so spojmi ktore objednava niekto iny. Ten subeh totiz moze namietat PSK, ale urcite nie mesto, ktore s tym nema absolutne nic. Nehovoriac o tom ze mi ani nie je celkom jasne, preco sa k tomu vlastne mesto vyjadruje, kedze podla zakona by sa podla mna nemalo.
 
Hodnoť

 

Prešovská žumpa...
Nie celkom chápem logiku rozhodnutia, ak podľa občanov spoje nie sú dostatočné to v mojom ponímaní znamená že majú záujem o ponúknuté služby. Za druhé ak už tam sú dotované spoje, to znamená že konkurencia je buď lacnejšia alebo dotované spoje sú na ***** a preto sa boja konkurencie alebo Regiojet stláča ceny pod reálne možnosti s cieľom "zabiť" konkurenciu ALEBO vedúci Prešovskej žumpy nič nedostal do vrecka.
 

 

Presne si trafil klinec po hlavičke šéf Prešovskej žumpy známy pod menom Sabinovský vidlák už dostal od SADky zálohu tak teraz nemôže odskočiť, jedine že REGIOJET preplatí.
 

 

by musel vrátiť dar ako Fišer ciganom
 
Hodnoť

 

To je tak neuveritelne retardovana argumentacia, ze som si to musel precitat niekolko krat, lebo som neveril vlastnym ociam. Cize sukromny dopravca ponuka spoje v LEPSICH casoch a NECHCE ziadne dotacie, ale zupa sa rozhodla dotovat zo svojeho horsie spoje? To uz je moc i na tuto krajinu. Korupcia zupnych uradnikov a dotovanej autobusovej spolocnosti tu doslova bije do oci.
Hadam to nakoniec dopadne stastne ako na linke BA-NT-BB. Predsalen, Student Agency je trochu tazsia vaha v boji proti skorumpovanym uradnikom a politikom, nez na co su zvyknuti.
 
Hodnoť

 

heh, tak stupiditu tychto Smerakov (a Fresa) prekona len jedna jedina vec: stupidita ich volica...
 

1 2 >

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop