Korzár logo Korzár Prešov

Diskusia k článku: Pád vrtuľníka neprežil Richard Sépi, ostalo po ňom dieťa

Ďalší ťažko zranení sú v nemocnici, jeden je po operácii, druhého operovali v stredu dopoludnia.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
10 príspevkov

  • HromDoToho!
    Je to smutné, my nepotrebujeme ani vojnu, naša zastaralá technika, nefinancovanie a rozkrádanie armády sa postarajú aj o tie zvyšky bojaschopných!!! A žiaľ takto funguje tento papierový štát v každej sfére! Rodine úprimnú sústrasť a skoré uzdravenie tým preživším z celého srdca prajem!
  • choc

    Tuto tragediu

    treba pripisat tejto skorumptovanej bolsevistickej vlade. Miesto aby vyzbrojili nasu armadu poriadnymi vrtulnikmi a konecne prestali nakupovat rusk
    • peterluk
      Nové vrtuľníky (Americké) už sú objednané, o letectvo sa zaujímam a problém nevidím ani tak vo vrtuľníkoch samotných, ajkeď je pravda, že už majú čosi za sebou a je na čase ich nahradiť (ide o najrozšírenejší a najuniverzálnejší vrtuľník na Svete, jednoduchú a spoľahlivú konštrukciu), ale hlavne, ako už bolo povedané v iných článkoch, v systéme. Prakticky až do vypuknutia konfliktu na Ukrajine na armádu na Slovensku, ale aj v NATO politici kašlali, obmedzovali všetko čo sa dá, vyraďovali starú techniku, obmedzovali servis, znižovali nálety a šetrili kde sa dalo. Teraz sa zrazu všetci "uvedomili", spomenuli si, že máme niečo zvané OSSR a začalo sa opeť lietať. Ale tie minimálne nálety a nedostatok skúseností a čo najlacnejší servis sa niekde prejavia, resp. už prejavujú. Nešťastiam sa nevyhneme, k letectvu to patrí a každý človek v ňom slúžiaci si toho je vedomý, ale môžme ich obmedziť efektívnym tréningom a servisom. Neviem čo je za tým a nechcem predčasne súdiť, ale aj pokiaľ pilot ročne naletí len pár hodín, tak je riziko značne večšie, ako keď lieta pravidelne. Či už máme 30-ročné Mily, alebo nové Sikorski. So servisom je to podobne.
      • choc

        Nedavaj vinu NATO

        kazda krajina ma zodpovednost za techniku. Tato vlada, ktora korumpuje armadu - ved je dost kauz- ktore to dosvecuju. Ano uznavam, tragedie sa stavaju, no uvidis zase bude len jedno *chybu spravil pilot"! Otazka, ale co pre neho spravila nasa / Vasa armada? Preco nemal dostatocny vycvik a sam vies, ze tato vlada stale a stale chce len nakupovat rusku techniku, vyradenu, lebo s Ruskom kvitne korupcia pre nasich politikov. Mam syna v dostojnika z povolania a som na neho hrdy, hoci nechrani Slovensko! Tu plati jasne ,krajina bez kvalitnej armady je zranitelna. Viem si predstavit co zaziva jeho rodina a ako vzdy politici, ako vo vsetk
  • bjuro2

    čierny humor

    Takže zostalo dieťa Sépia. No nech sa mu darí a nech má podľa možnosti šťastný život. S rýchlymi súdmi treba počkať na vyšetrovanie. Aj majster tesár sa utne. Aj technika mohla zlyhať. A na armádu dávame 1% HDP, čo je asi 7% príjmov štátneho rozpočtu. A to ešte podľa NATO to máme navýšiť na 2% HDP, takže 14% príjmov štátneho rozpočtu. A to je sakra moc pri rozpadnutom zdravotníctve a ešte viac rozpadnutom školstve. A nezabúdať, že budeme ešte učiť imigrantov slovensky a používať záchod a liečiť tuberkulózu.
    • lanoes
      Prémium

      bjuro2

      No...s tým NATO je to tak. Neviem o tom, žeby nabehli pred rokom 2004 naťáci do Bratislavy, uniesli našich čelných predstaviteľov (toto dokázal len Brežnev v roku 1968) a nútili ich podpísať žiadosť o vstup do NATO. Ani žiadny novodobí biľakovia a indrovia nepísali tajné listy generálnemu tajomníkovi NATO so žiadosťou o prijatie. Chceli sme tam ísť my (správne rozhodnutie, vôbec nespochybňujem) a podmienky vstupu resp. záväzky treba plniť. A vidíš, aj tak neplníme to, čo sme sľúbili.
    • scott

      ...

      netreba čakať na vyšetrovanie nič. Už sa popísalo. Vo všetkých doterajších prípadoch bol za vinníka určený pilot. A to keď kukám air crash investigation tak pilot je niekde až na 99.mieste lebo vždy ide o súhru rôznych okolností... ale tak keď u nás pilot tak OK, mŕtvy sa nedokáže brániť
    • rozladene Piano

      problem vidim v tom, ze

      vlada zlodejov, ktoru si slovaci zvolili, dokaze rozkradnut akekolvek percento z HDP. Taky ski-link ma naklady na vyber dialnicneho myta cca 75 percent z vybranej ciastky. Vlastnikom je cez cyprus fyrmu a ja a ty preceda tejto srandavlady. V Rakusku su obsluzne naklady na vyber myta cca 3 percenta. Nejaky hhajzel kasicky, ci kocicky rozkradal peniaze tak okato, ze ho zrusila aj vlasna strana - chcel odpratavat sneh za desiatky milionov korun. Tal dostal fleka v bruseli. ZA HAVARIU VRTULNIKA MOZU POLITICI A ICH KRADNUTIE. Na mieste vdovy by som ficovi naplul do ksichtu.
  • lanoes
    Prémium
    Prosil by som všetkých na opatrné zaobchádzanie so slovami "zastaraná technika" a pod. K technickej závade môže dôjsť aj pri novom výrobku (napr. nedávna katastrofa A 400M Atlas pri zálete lietadla pre turecké letectvo priamo na fabrickom letisku v Španielsku). Už bolo x krát spomenuté, že eroplány (s pevným krídlom alebo vrtuľou, to je jedno) prechádzajú generálkami, predpísanými prácami, pravidelnou údržbou, výmenou motorov a iných agregátov a pod. Do palubného denníka sa podpisuje množstvo špecialistov, ktorí skontrolovali eroplán pred letom, vrátane pozemného technika lietadla. Ručia svojim podpisom. A práve letectvo je založené na absolútnej dôvere medzi lietajúcim a pozemným personálom. Vrtuľník bol určite v letuschopnom stave pred letom. K poruche môže dôjsť kedykoľvek, skutočne kedykoľvek. K chybe ľudskej tak isto môže dôjsť kedykoľvek a môže sa jej dopustiť aj ten naj pilot. Je pochopiteľné, že chyba sekretárky pri písaní listu má iné dôsledky ako chyba v eropláne. Ku konkrétnemu prípadu je zbytočné čokoľvek napísať, keďže nepoznáme dôvody tejto tragickej udalosti. Ale dva ja členovia posádky žijú a povedia. Takže nerobme nesprávne a predčasné závery. Mi 17 je výborný stroj a bude ich škoda. Politické dôvody náhrady ruských výrobkov výrobkami NATO či EÚ sú logické, nespochybňujem. Život eroplánov je žiaľ iný ako život živých organizmov, kde nikto nevie deň ani hodinu. Pri eroplánoch je technický život daný a keď príde daný deň, eroplán sa odstaví. Hoc je stále letuschopný a mohol by lietať. Ale po skončení technického života (určuje výrobca) už žiadny letecký špecialista dať podpis do palubného denníka nemôže a nedá.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  2. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  3. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  5. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  6. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  7. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  8. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 721
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 240
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 13 021
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 968
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 429
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 6 279
  7. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 774
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 564
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video