Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Analytik Kovalčík tvrdí, že by si s dopravou v Prešove poradil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

ano ano

Konštatoval, že v pondelok o siedmej ráno nezaznamenal žiadne kolóny.

toto mu uveri tak ten co seno zerie.
 

 

toto je nas BANANISTAN
toto je nas DE BI LISTAN
tupy narod ... blba Slovac - tito ludia co prd vedia o probleme tak zarabaju na roznych analyzach
nech ukaze tento saso, kolko dostava penazi za taketo analyzy stupidne, ktore su uplne o HO V NE ! a uplne nepresne
tento trapko este bude kritizovat juzny obchvat PO? ten obchvat uz tu mal 15 rokov byt vybudovany
DE BI LISTAN !!!
 

Sabinovský vidlák novú autostrádu má...

Hlavne že do Vidlákovho Vidlákova nová cesta jest, to je hlavné...
 
Hodnoť

zaujímavý pokus ako z dvoch návštev

urobiť pokus vyhodnotiť situáciu: z jednej návštevy v letnom auguste a z druhej návštevy v pondelok v predlženom víkende.
Ja chodievam cez Prešov takmer vždy v piatkovej špičke cca 15:30-16:00 a ešte sa mi nepodarilo nebyť v kolapse.
Juh-sever znamená v Prešove prejsť za "len" 45-55 minút.
V Prešove sa schádzajú 4 cesty. Od INEKA by som čakal, že podá čísla, koľko percent dopravy je na týchto cestách tranzitnej a teda, ak by bol v PO postavený obchvat o koľko áut by bolo v uliciach mesta menej. Môžeme argumentovať, že podobne 4 privádzače dopravy do mesta má aj Bratislava. Tá však aspoň východozápadný smer má spojený diaľnicou a tak pre tranzit nie je rozumné smer východ západ prechádzať cez mesto. Pozrime sa teraz na google:
https://www.google.sk/maps/dir...!3m1!4b1!4m2!4m1!3e0

trasa 8,7 km sa ukáže za 15 min (3.11.2016 6:44)

Podľa obyčajnej matematickej trojčlenky by mal vodič pri mestskej rýchlosti 50 km/h prejsť vzdialenosť 8,7 km za 10,44 minúty.

Moja prax mi vraví, že v podstate idem 3 až 4 krát pomalšie, t. j. 16,6 az 12,5 km/h. To si dovolím tvrdiť, že už nie je automobilová doprava, koňmo by som došiel rýchlejšie.
Rovnako tak INEKO žiada spomaliť vlaky. Z takejto INEKO úvahy, hoc včera vyhodnotili nemocnice, si robím záver, že ide o nedôveryhodnú inštitúciu a ich závery stoja za máčny mak. Už teraz mám v osobnej vlakovej doprave neblahé skúsenosti s pomalou jazdou, nuž neviem prečo by železnice pre odporúčanie INEKO-a mali strácať zákazníkov v náklade pre niečie odporúčanie znížiť rýchlosť. Celý svet sa snaží rýchlosť vlakov dvíhať...
Pravdepodobne my všetci, ktorí tvrdíme o Prešove, že neexistuje horšie neriešené mesto Slovenska v doprave žerieme seno... Prešov je už pár rokov krajským mestom, a kým pracovná, zdravotnícka, školská a kultúrna oblasť života sa za tých pár rokov pohla presne tým smerom ako je to v ostatných 7 krajských mestách zvykom, tak doprava nie.
Ak máte rovnaké skúsenosti, že Prešov je dopravné preťaženie, prosím vyjadrite sa.
 

Nestačím sa čudovať ...

To si vážne niektorí myslíte, že dopravné problémy a riešenia hodnotí INEKO bez dát, zo smiešnych dvoch pozorovaní v jednej časti mesta? A nerozumieme, že doprava v Prešove je prehustená a Sekčov trpí aj pod náporom kamiónov?
Keďže sa o zverejnení článku pani Košuthovej vždy dozviem až s odstupom niekoľkých dní, väčšinu nepochopení už nezachránim. Ale aspoň v skratke pre tých, ktorých ešte zaujímajú info priamo od citovaného zdroja:

Netvrdíme, že Prešov nepotrebuje obchvat. Len vysvetľujeme, že ho nepotrebuje zo severu, keďže z áut prichádzajúcich do PO od Veľkého Šariša tvorí tranzit iba 13 % - z tohto smeru treba riešiť dopravu do Prešova (87 %)! Tiež upozorňujeme, že obchvat nebude hotový (celý) skôr ako o 7 – 10 rokov (akokoľvek je mesto preťažené a čokoľvek Vám politici k Severnému obchvatu sľúbia).
Sme presvedčení, že Prešovu treba pomôcť oveľa skôr. A dá sa to menšími opatreniami, ktoré sme prediskutovali s viacerými odborníkmi. Netvrdíme, že sme ich všetky vymysleli. Len vysvetľujeme, že môžu citeľne pomôcť – niektoré o rok, niektoré o dva, všetky oveľa skôr ako bude hotový čo i len prvý fragment obchvatu.

Nechcete? Neberte. A môžete nadávať a nariekať ďalších 7 – 10 rokov.

My sme presvedčení, že malé a dobré (hoci len čiastkové) riešenia by nemali ležať v šuflíku SSC (lebo na malé veci nie sú peniaze) alebo byť odbité nekonštruktívnymi úradníkmi (napr. na železniciach), či ignorované politikmi.

Ak mestskí či župní politici chcú doprave v Prešove naozaj pomôcť, mali by konečne tlačiť na expresné presadenie rýchlo dostupných riešení (červená na priecestí do 1 minúty, 4-pruh cez Torysu, rekonštrukcia križovatky Levočská, lepšia ponuka vlakov od Lipian/Sabinova, zrýchlené vlaky do KE ...). Z toho by bol reálny úžitok pre všetkých, a to už čoskoro.

Z tlaku na urýchlenie obchvatu bude len:
1) vyšší účet za úsek D1, teda fragment obchvatu, ktorý preťaženú Sabinovskú neodľahčí a Sekčov už vôbec – podpíše sa zbytočne vysoká cena z obmedzenej súťaže (http://www.ineko.sk/clanky/nds...), hoci čakanie na novú EIA sa dalo/dá využiť na nový tender,
2) ďalšie nereálne sľuby Severného obchvatu,
3) nepripustenie prípravy Východného obchvatu a
4) o niekoľko rokov ešte väčšia frustrácia.

Myslíte, že len straším a Severný obchvat môže byť o 5-6 rokov hotový? Tak spomínajte, kedy už mali byť hotové úseky D1 pri Žiline. Keby neboli také náročné, už dávno stoja (drahé riešenie => dlhšie čakanie). Teraz sú konečne v polovici výstavby (podľa termínov v zmluve) a už vieme, že ani v posunutých termínoch dokončenia diaľnica vodičom slúžiť nebude. Neveríte? Čítajte tu: https://dennikn.sk/blog/k-dial...
 

INEKO 2

pan kovacik nepiste hluposti,obchvat od kapusian po križovatku Vydumanec,odlahci sekcov,dukliansku levocsku,sabinovsku.pri vydumanci sa napoji na dialnicu do kosic aj popradu.kamiony y kapusian obidu presov y pravej strany tak ako auta v kosicach od Saci obchadzaju kosice z pravej strany smerom do presova!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hodnoť

Analytik tomu prd rozumie

Zapchy cez celu Dukliansku, kedykolvek aj pocas dna si pan "analytik" ani nevsimol. No a cestovat zo Sarisa do PO v rannej spicke znamena 15 minutove zdrzanie.

Tento "analytik" rozprava, pol clanu o Levocskej ulici, ktora ma najmenej problemov. No neriesi sustavu krizovatiek pri Hypertecu, ktore sa ani nespominaju. Zato sa tu pise o nejakom severnom obchvate, ktory nie je v clanku ani definovany.

Suma sumarum, dristy, bludy a uplne zbytocny clanok. Bez predstavenie akehokolvek navrhu.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

Aby som Ing. Kovalčíkovi nekrivdil prečítal som si niekoľko jeho vyjadrení na nete. Môj názor: Keď takýto ľudia rozhodujú o riešení dopravy na Slovensku, tak sa nedivím že v Bratislave už pri jednej havárii kolabuje doprava v celom meste. Robiť návrhy na riešenie dopravy po dvoch návštevách mesta to už chce nutnú dávku narcizmu.
 
Hodnoť

 

Tak tento odborník je Coperfield, po druhom pozorovaní vyriešil to čo nikto iný nedokázal za 10 rokv. Len zabudol že okrem spustených žel.závor na levočskej ul. Sa spúšťajú aj na sabinovskej ul. aj na Pavlovičovom nám. a keď ten vlak občas ide pomalšie ako má, tak tie kolóny sú na všetkých miestach skoro súčastne. Odborník na dopravu taktiež nevyhodnotil, čo keď sa stane v špičke dopravná nehoda, alebo presun záchranných vozidiel, policajná akcia , prednostná jazda papalášov z Bratislavy cez mesto, oprava ciest, oprava elektrických rozvodov pre trolejbusy! Zabudol aj na firmy, inštitúcie, obchody, nemocnice, obytné zóny, nákupné centrá, ktoré sa tiahnu popri hlavných cestách a veľa z nich je napojených priamo na cestu bez zaraďovacích a odbočovacích pruhov, kde vodiči trčia niekoľko desiatok minút a vychádzajú z takýchto miest na hranici vysokého rizika a to uvediem len zlomok - od Mounfieldu, Surdoku, OMW z a na bardejovskú, Kronospanu, trolejbusov od OC Max - čistý adrenalín nielen pre vodiča trolejbusu, z bajkalskej na sidl.3 cez žel.priec.na sabinovskú - adrenalín č.2, odbočovanie na pod Táborom od lesíka delostr. , odbočovanie z šafárikovej od cintorínu na dukliansku smerom na Poprad - adrenlín č.3, . A zabudol aj na chodcov a cyklistov, čo prechádzajú cez štorprúdové tranzitné cesty 1.triedy - adrenalín pre nich aj pre vodičov, kde sú umiestnené zastávky MHD, školy, nemocnice, nákupné centrá.
Zabudol aj na to, že cesty v meste, ktoré sa používajú na tranzitnú kamiónovú dpravu, niesu konštrukčne stavané na takú záťaž, nemajú krajnice, pravidelne sa vydúva asfalt, vytvárajú sa hlboké koľaje hlavne pred semafórami a križovatkami! Proste jednoducho Prešov naši politici odpísali na celej čiare, či už dopravou ale aj investíciami, kultúrou a športom, ale veľký podiel na tom majú aj mestskí poslanci na čele s Turčanovou.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Specialista a odbornik

Vazeny p. Kovalcik, so zaujmom som si precital dnes Vas clanok.
Paci sa mi, ze z dvoch navstev PO ste spravili referencnu vzorku dopravy v PO. Hlavne v auguste o 07 hod nebola ziadna zapcha. V podstate ani v BA nie su cez leto, lebo vacsina ludi je na dovolenkach. Mozno je to pre Vas rekvapiva informacia. Ci?
Uz som sa viackrat vyjadroval k Vasim zaverom, ktore su nepresne a od veci - vid vlakove spojenie SB-PO-KE. Kedy ste uviedli spustu nezmyslov a ani ste si nedali namahu, aby ste si preverili veci cez CP.
Nechcem sa vracat k Vasim teoriam.
Skusenost z dneska - isiel som 7,04 km (podla map google ráno od 07:44 do 08:15 zo sidliska 3 ku niecomu, co uz malo byt par rokov na KE, "kruhac pri ZVL. Cuduj sa svete - 31 min. Prekvapive? Nie kazdodenna realita.
Urcite sa pod to podpisuje aj, podla mna, nekompetentnost policajtov, ktory BLOKUJU vyjazd z Budovatelskej ulice. Cesta od kruhaca az do centra KE a do kancelarie 24 min. Hmm super!!! a to je kazde rano. O poobednajsich a podvecernych hodinach ani nehovorim.
V podstate je mi Vas luto (aspon je vsak vidiet, ako sa rozumiete do dopravy v PO) - vybrali ste si smer, ktory je najmenej zatazeny kolonami,v podstate iba pri prejazde vlaku. S vlakom mate uplnu pravdu, iba s tym mozem s Vami suhlasit, to je ale problem zeleznic, ze tiez na vsetko.... Caka sa tam dlho a zbytocne.
Chodte vsak rano zo SB a stojte pri Velkom Sarisi.
Jedna vec ma vsak na Vas udivuje, kde beriete istotu o niecom, co ani nemate poriadne nastudovane a co Vam dava pravo sa k tomu vyjadrovat. Ste plateny od prispevku v novinach?
My vsetci, co kazdy den prezivame zapchy v PO asi zereme seno a nevieme jazdit. Len by ma zaujimalo, ci pocuvate aj dopravne spravodajstvo, kde sa kazde rano opakuje zápchy a zdrazanie BA a nasledne PO zo vsetkych smerov...
Uz sa k Vam nbudem vyjadrovat, lebo Vasa "odbornost a skusenosti s dopravou v PO" je uplne na nic. Len tocite peniaze a tie nikoho, kto kazdy den stoji v zapche, nezaujimaju.
 
Hodnoť

 

Zas nejaky expert. Nabuduce zavolajme niekoho z New Yorku a ten povie, ze ked to porovna s jeho mestom, tak vlastne nic sa nedeje a bude pokoj. Zas len dalsie planovania... Mne je totalne ukradnute, ze ten obchvat bude predrazeny. Za 25 rokov sa na zapade SR postavilo predrazenych obchvatov az-az, ale aspon to tam ako-tak funguje. Na Presov sa uplne ***** Take nechajte si svoje odborne rady na ***** a nevypustajte ich dalej, poprosim Vas.
 
Hodnoť

Kovalčíkove bludy...

Doprave v Prešove nepomôžu kozmetické vylepšenia. Za celé roky sa nič koncepčné nepripravilo tak, aby mohla byť fyzicky spustená výstavba obchvatov mesta. Teraz je tu výsledok a ešte dlho sa to nezlepší, bude sa to len zhoršovať. Takéto zásadné cestné ťahy (západ - východ a sever - juh) nemôžu ísť stredom stotisícového mesta a ešte sa aj úrovňovo križovať.
 

 

Počet článkov s klamstvami, ktoré k tejto téme produkuje INEKO a Denník N, v poslednej dobe prekračuje štatistiku obyčajnej ľudskej hlúposti.
 
Hodnoť

 

Najfascinujucejsie na tomto clanku je to, ze sa niekto kto si hovori analytik dokaze pod nieco take 'podpisat'. Ved to uplne degraduje cele INEKO.

Robit 'analyzu' na zaklade 2 pobytov v Presove - jeden cez den pred statnym sviatkom a druhy cez leto, kde autor osobne pocita so stopkami v rukach auta by obstalo ani v 3. triednej Hollywoodskej parodii.

Taketo analyzy aj s predikciou buduceho vyvoja sa robi mesiace na viacerych usekoch automatizovane a dalsie mesiace sa vyhodnocuje mozny vyvoj do buducnosti, kde sa analyzuje vyvoj ekonomiky, rozvoj regionu, vyvoj v susednych krajinach.


Toto tu co stoji v tomto clanku robi z INEKO uplne pofidernu organizaciu, ktorej 'analyzy' nie je mozne brat ani ako zly vtip, ak ich robia vsetky takto.
 
Hodnoť

Už mám plné zuby tých "pozorovateľov",

ktorí nevidia v Prešove zápchy. Minule nejaká odborníčka takisto mlela o tom v podobnom duchu. Možno by sa bolo treba zamyslieť, prečo sa masíruje verejná mienka o tom, že Prešov vlastne nemá žiaden problém čo sa týka dopravy. Nemá to súvislosť s potrebou financií na R2, 4-prúdovú diaľnicu Trnava - Bratislava, resp. obchvat Bratislavy ??? Sýty hladnému neverí...
 

 

Minule ml Dennik N titulku o potrebe troch obchvatov v Prešove.
 

 

ano ale to len na to aby potrebu obchvatu spochybnil. kilometer bude drahsi ako kilometer tunela, bude to najdrahsia cast D1, a bude po nej chodit najmenej aut.
 

 

1. Klamali, pretože sa nejedná o 3 obchvaty, jedná sa o jednu vnútromestskú komunikáciu a jeden obchvat rozdelený na tri časti. Závisť ale úspešne vzbudzujú.

2. Klamali pretože nie je pravdou, že obchvat Prešova bude málo využívanou komunikáciou. Cez Prešov sa valí severo-južný tranzit z Poľska, Bieloruska, Estónska, Lotišska a Litvy. Ten sa nedá odkloniť bez západo-južného obchvatu na ktorý sa má napojiť severo-západná časť.

3. Nie je ani pravou, že je to najdrahšia časť, na 1 km je drahší obchvat Žiliny. Ni je tam síce toľko tunelov, ale za to sú tam dosť vysoké mosty v značnom počte.

Súhlasím, že to robia preto aby výstavbu spochybnili. O účele spochybnenia, ale netuším. Určite to nie je riešenie dopravne situácie.
 

1 2 >

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop