Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 29. február, 2020 | Meniny má

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Analytik: Cez Prešov tisícky nákladných áut v skutočnosti nejazdia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Po prečítaní tohto článku som si len tak z nudy dal do kalkulačky 2 priklady:
17(percent tranzitu)×18(metrov kamiónu)=306
83(percent ostatnej dopravy)×4(metre dĺžky priemerného auta)=332
Výsledné čísla sú síce nejaká sprostosť, ale indikuje mi to, že takmer polovicu "priemernej kolóny" tvoria kamióny. Možno (teda určite) táto "metodika" počítania nie je odborná, ale s prihliadnutím na fakt, že všetka doprava ide cez mesto, má aspoň nejakú výpovednú hodnotu, ktorá hovorí, že obchvat má svoje opodstatnenie.
 

Autobusy

Skus to cele nejako prepocitat aj s autobusmi. Tych tam tiez bude celkom slusna kopa.
 

 

Myslel som aj na autobusy, ale to by bolo viac v prospech kamiónov. ;)
 

 

to co predvadzaju analytici je krasny sposob ako spochybnit vsetko. vymysliet "lacnejsie" akoze riesenie. severozapadny obchvat presovu a okoliu pomoze a je nutne ho stavat. ostatne su vsetko sposoby ako rozbit frustraciu ludi na ciastkove problemy a rozhadat ich. presovcania prikazuju sabinovcanom chodit vlakom. sekcovcania zakazu ludom zo sidliska III parkovat na ich parkoviskach, ludia v centre tak uz davno urobili, na rade su sidliska. prikazeme tranzitu a kamionom trepat sa cez 5 svetelnych krizovatiek kde vlnia asvalt a jediny sposob ako prejdu cez krizovatku je taky ze ju zablokuju. emisie pri rozbiehani su v pohode. paralyzujeme mesto na 5 rokov nezmyselnym cakanim na krach stavitela, nezmyselnym zuzovanim dvojpruhov do jedneho. policajtov nechame striehnut na vodicov ktori risknu otocenie sa cez "stavbu" pretoze nemaju nervy travit dalsich 20 minut na upchanej obchadzke.

a potom dojde pan analytik.
 

cize stavajme

nech to stoji co to stoji, aj ked prinos minimalny .. ved z cudzieho krv netecie, ze?
Fico ma z Presovcanov isto radost
 

 

zapad-juh je sucastou D1, ten musia stavat tak ci tak. ze tam vymysleli betonovy zvrsok, ok bude asvaltovy usetri sa 20 milionov. tiez "iba" odbremeni od tranzitu

zapad-vychod presov "iba" odbremeni od tranzitu. tam ma byt R cesta.

spojenim tychto dvoch obchvatov mas vyrieseny komplet tranzit. osobny, nakladny vsetko. nikto sa nebude miesat domacim v krizovatkach, nikto nikoho nebude blokovat. a mas to vyriesene do buducna a na roky.

co sa tyka otazky kolko to stoji ... vies to urobit lacnejsie ? a kedy ? nevies. tie ciastkove riesenia, to vsetko je to co tu uz malo davno byt. a ked sme pri tom, EU nam to rada zaplati (a nasi to rozpkradnu alebo zmrvia, ako nove osobne vlaky nakupene z penazi EU ktore necakali RJ v kysaku ani minutu)
 

to predrazenie isto nebude

len v betone - lebo aj -20m stale to je extremne drahe - drahsie ako nasobne dlhsi tunel pri ZA.

cize ked sa odstrani tranzit a zistis ze kolony zapchy su dalej lebo 80% premavky je z a do mesta - minula sa skoro miliarda a problemy zostali? ak dobre chapem - tak ty budes vysostne spokojny, lebo tebe nejde o to aby neboli zapchy, ale o to aby sa nieco preinvestovalo aj n vychode, tak?

a co sa tyka ceny - ja nie - ale keby stat chcel, isto by vedel navrhnut lacnejsie riesenie.
ed sa da vyrazne lacnejsie postavit ovela dlhsi tunel pri ZA, isto sa to da postavit lacnejsie aj tu. Ked rakusania aj taliani dokazu v alpach stavat lacnejsie dialnice ako my na rovine - tak niekde bude chyba. To ze to EU zaplati len potvrdzuje to ze sa na to divas ze je ti jedno ze sa kradne, hlavne nech ty daco z toho mas ..
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

to zas nie

netreba to hnat do absurdna - idealisticky variant ze sa nebude kradnut vobec nenastane - uplne postaci ak to kradnutie bude v rozumnejsich medziach- ked to nebude bit do oci
 

 

ak si si isty ze to ide lacnejsie (postavit zapadny aj severny obchvat) tak sem s navrhmi.

severny obchvat, zrusi sa jeden tunel bude zarez

zapadny obchvat tam uz nevymyslis nic, ok vymeni sa povrch, mozno by nemusela byt dialnica osvetlena, ale to su vsetko drobne ako pises, zo 400 milionov nech tym usetrime 30.

jedno viem isto, ze presov potrebuje realne 2 ks dialnicnych/rkovych obchvatov v plnom profile, a mame vyriesene problemy na 20 rokov.

a myslim ze argumentov tu padlo dost (priemyselne parky, rastuca dolezitost d1, tranzit od polska). a ja ti garantujem ze ked pojdem v presove kamkolvek, tak si trasu budem vyberat tak aby som siel po dialnici a zliezol dole tak, aby som sa vyhol aktualnym zapcham.
 

variantov navrhovanych bolo dost

a) polovicny profil - pre PO je jedno ci ma dialnica polovicny ci plny profil - cize nevidim ziaden dovod aby presovcania trvali na plnom profile. ked je branisko v polovicnom profile so (zatial) obrovskou rezervou, tak v PO isto bude stacit tiez
b) spominal sa vychodny obchvat - mozno dnes to neni najstastnejsi variant - ale toto sa malo zvazovat skor
c) z hladiska PO by obchvat ani nemusel mat dialnicne parametre - siroka cesta prvej triedy by odklonila tranzit rovnako
d) keby vlada mala zaujem na nizsich cenach - isto by nizsie ceny vysutazila (nie nahodou za Radicovej vlady vysutazili cca polovicne ceny)
e) kludne by za analyzu stala aj taka absurdnost ako proste len zakazat tranzit nakladnej dopravy cez PO - to by nestalo nic - sice by to sposobilo problemy inde - ale napr. alternativne trasy by slo jednoduchsie rozsirit (PP-SL)

Nikto nespochybnuje ze PO obchvaty potrebuje, ale miest a dedin co obchvaty potrebuju je vela - a nemame peniaze na to aby sme postavili vsetko co potrebujeme. Ak mame vybrat co to bude - treba tie peniaze vynalozit ucelne. Napr. dopravna situacia v BA je mozno aj horsia ako v PO - nemozeme sa riadit len subjektivnym pocitom krivdy.
 

a tu je pekny

 

Minimálny prínos je nezmysel.

Sú to tisíce kamiónov denne. Niekto spísal nezmyselnú, nepravdivú štúdiu a teraz sa ňou oháňa.
 

su presne vzorce ako sa tie vecipocitaju

moja osobna skusenost z presova totalna tragedia. Katastrofa taka ze by som presov radsej obisiel aj po polnej ceste. Sedemnast percent sa vytrati na novu klukatu cestu ktora bude stat zlomok dialnice a za tieprachy na dialnicu sa moze riesit cesta v meste pre obyvatelov. Nieco sa ale musi udiat lebo tamto co mate je prilis a ta jednoducha lacna cesta co iba nech aj bez tunelov a velkych mostov obyde mest pomoze.
 
Hodnoť

 

Vlaky (Lipany) SB-PO-KE by urcite pomohli, aj ked si nedovolim odhadovat tak, ako p.Kovalcik.

A podobne ako letecke eso dnes o 1:17 : aj ja si myslim, ze metodika jeho aj moja je diletanska.
:-)
Podobne aj nazory obyvatelov Sekčova asi budu fantazmagorie : ziadne kamiony tam predsa kolony nerobia. Ale stretneme sa vsetci v piatok 31.3.2017, na vyber mame 3 miesta. http://lepsipresov.sk/category... , možná přijde i analytik.
Pre INEKO si dovolujem odporucat na tento den sluzobne bycigľe.
 
Hodnoť

 

Pevne verim ze tento anal-tik ma podobne zmyslanie aj na r7 a d3, osobne by som preferoval presunut tieto financie na r2 a r4.. a s radostou debatoval preco je to tak spravne a dostaval do vyvrtky ludi zo zapadneho svk..
ZA a BA vydialnicujme do kazdej dediny a potom vychodu povedzme ze uz nie su peniaze a ani nebudu a kedze dialnice mat nebu tak ani investora tu dotiahnut nemozno.. proste smola...
 

 

V skutku nerozumiem, prečo zrovna BA závidite že tu konečne niečo idú spraviť. stačí počúvať v rádiu dopravný servis a je jasné, že tu kolóny sú každý deň ... :-/
 

 

tak ten dopravny servis pocuvaj do konca a zistis ze okrem bratislavy sa tam objavuje aj presov.
 

 

Dovolim si tvrdit ze Vam nic nezavidime, len nas max hneva ze vsetko sa stavia len na zapadnom svk kde prichadzaju zahr.investori lebo na vychode nie je infrastruktura. A den-dva dozadu sa na SME docitame ze nas region patri medzi najzaostalejsie vramci EU...

Prepacte a na vychode KE PO kolony a zapchy nie su ??
A ze Vam konecne idu nieco spravit ?? Ale no...
 

 

Dovodom maleho poctu zahranicnych investorov nie je nedostatok infrastruktury, ale to co slovaci volia a predovsetkym ti, na strednom a vychodnom slovensku. Taka Banska Bystrica by vedela rozpravat... Mimochodom, a ked uz nejaky investor na vychodne slovesko pride, tak iba kvoli lacnej pracovnej sile.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Už ste čítali?

Voľby 2020