Korzár logo Korzár Prešov

Diskusia k článku: Vodič autobusu ignoroval červenú a zakliesnil sa na železničnom priecestí

Cestujúci museli vybehnúť von.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
26 príspevkov

  • moonrise
    Neexistuje, ze sa zakliesnil. Tie zavory / rampy su z dreva presne pre taketo pripady. Vodic ma pokracovat dalej aj za cenu zlomenia zavor / poskrabania "laku". Zlomena zavora na vacsine priecesti sposobi zablokovanie zeleznicneho useku a vlak dostane podla vzdialenosti od priecestia signal "stop", alebo signal stop + nudzove brzdenie ... ... toto by podla mna vodic z povolania mal vediet a preto si myslim, ze by mal prist nielen o pracu v MHD, ale aj vodicak. Stale nechapem, preco ludia namiesto toho, aby sa z priecestia odpratali, tak skusaju dvihat zavory, popripade ine nezmysli ... ale tak mozno je problem aj to, ze v autoskolach sa bezne nespominaju / netrenuju krizove situacie.
    • palubný nástenkár
      Prémium
      no dvihaju aby - neponicili plechy auta a nemali potahovacky v praci - nepolamali zavoru, co by som sa vobec necudoval ze je brane ako trestny cin v prvom nastrele
      • 3pa3ck3
        Trestný čin to asi je (Poškodzovanie a ohrozovanie prevádzky všeobecne prospešného zariadenia), avšak v takýchto prípadoch sa podľa mňa jednoznačne aplikuje paragraf o krajnej núdzi (ten nehovorí nič o tom, že nemôžem odvracať nebezpečenstvo, ktoré som sám spôsobil svojou nedbanlivosťou). Skôr si myslím, že v tomto konkrétnom prípade, keď buď vlak stál na zastávke, alebo vodič videl, že je to osobný vlak a teda zastaví na zastávke, si mohol dovoliť takéto experimenty so zdvíhaním závory.
  • simple19
    Prečo sa závory spustili, keď vlak stál v stanici?
    • palubný nástenkár
      Prémium
      lebo presov a zeleznice so svojimi vojnovymi zakonmi. ked stoji vlak v malej stanici (presov mesto) padnu rampy na dvoch priecestiach. z toho jedno je hlavny tah mestom pre tranzit. vraj to nejde zmenit.
      • Alliiass
        Prémium

        je to vsade na svete rovnako

        vlak ma "postavenu" kolaj aby mohol opustit stanicu dopredu, este pred tym ako ho vypravca vypravi zo stanice. Nemoze mat vlak zelenu na navestidle a rampa bude hore!
        • palubný nástenkár
          Prémium
          nie je to stanica v pravom slova zmysle, je to len zastavka prva za stanicou. myslim ze zavory tam uz funguju samocinne ako bezne na trati tj niekolko 100viek metrov zacnu blikat, potom padat. (nic nedava dole stanica vystavenim trate, aj ked mozem sa mylit, je tam aj uz nepouzivana odbocka do fragopolisu). ked stoji vlak na zastavke, uz je 15m od zavor, takze su dole.
          • laminat

            Nemudrovať

            Malá stanica je bližšie k priecestiu, než je dĺžka približovacieho úseku, takže závory sa zatvárajú skôr, než vlak na ňu dorazí. Počítače náprav ani koľajové obvody totiž nevedia, či bude vlak na malej stanici zastavovať. Dĺžka približovacieho úseku musí zodpovedať nezastavujúcemu vlaku, idúcemu najvyššou traťovou rýchlosťou plus vyprázdňovacia doba priecestia. Že vodič prehliadol svetlá a vošiel na zatvárajúce sa priecestie je síce nepekné ale každý je omylný. Že tam ael ostal stáť ako drúk, to je na výpoveď a zobratie papierov minimálne, to, že pokojne pokračoval v jazde je na okamžitú výpoveď.
            • Crescenzio
              Prémium
              • numo
                • aha222
                  • numo
    • numo
      pretoze existuju nejake casove nadvaznosti medzi tym, kde je navestidlo, kde system zbada, ze sa blizi vlak, maximalnou rychlostou na danej trati, sirkou priecestia, ako dlho musi blikat cervena predtym ako sa rampy spustia (najdlhsie a najpomalsie vozidlo musi stihnut prejst) atd. Pokial to nevychadza, mas kludne cervenu aj ked vlak este len prichadza na zastavku.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  2. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  3. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  5. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  6. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  7. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  8. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 725
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 452
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 13 045
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 783
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 323
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 6 305
  7. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 779
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 565
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video