Korzár logo Korzár Prešov
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Koľko životov má ešte vyhasnúť, pýta sa manžel obete z Rožkovian (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

nainstalovat blbuvzdornost ?

slnko moze oslepovat v smere od hlavnej cesty ale tam je krasna viditelnost na oba smery vlaku
v smere od dediny slnko nemoze oslepovat lebo sa ide z juhu na sever, akurat tie zamedzovace vyhladu na oboch stranach, ale to by malo vadit vtedy ked to chcu ludia prechdzat na divoko, teda bez ohladu ci svieti/nesvieti vystrazne cervene svetlo
nech tam naistaluju retardery, aby vodici/cky museli vyrazne spomalit a tym si vsimnut ci svieti cervene svetlo
 

 

ak sa nemylim kusok dalej je v lipanoch rovnako chraneny prejazd k firmam a tam uz tiez niekto nepekne doplatil na "je to podla normy" a "vodic ma podla pravidiel ...".
skratka, na tu trat sa taketo zabezpecenie nehodi.
 

Lipany - Krivany

https://mapy.hiking.sk/?x=20.9...
tuto závory nie sú, je to frekventovaná cesta a pokiaľ viem, smrťáky tam neboli
 

 

google street view hovori nieco ine, zavory tam su.
 

 

díky za opravu
 

 

ide sa v smere JZ - SV, resp. od hlavnej cesty cesty : SV-JZ. A ten smer na JZ je v prípade nízkeho slnka rozhodujúce.
 
Hodnoť

Domáhači závor

si neuvedomujú, že do momentu spadnutia závor je to rovnaká situácia ako bez závor.
Čiže blikajú červené svetlá a je zvuková signalizácia.
Takže neopatrný vodič môže vojsť na priecestie tak či tak. Ale môže (pri priecestí so závorami) nastať situácia, že vodič začne vchádzať na priecestie nevšimnúc si svetelné a zvukové znamenia v momente padania závor.
A vodič zmätkár (a že takých je aj medzi profesionálmi - viď nedávno v Čechách, keď vodič s kamiónom ostal stáť medzi závorami a nepohol sa niekoľko minút a zrážka s vlakom bola nevyhnutná) ostane stáť medzi závorami a kým sa spamätá a niečo urobí (prerazí závoru), tak aj tak dôjde k zrážke s vlakom.
Potom čo budú žiadať pozostalí? Podchod či nadjazd pre autá alebo čo?
Jednoducho opatrný vodič pred priechodom ZASTANE a až keď má istotu, že nesvietia červené svetlá, ale biele, a zľava a zprava nevidí vlak, tak prejde. Zdžanie cca 1-2 sec. Za život svoj aj ostatných v aute to stojí.
Ale toto je typický príklad priecestia, kde obyvatelia neďalekej obce chodia cez prejazd dennodenne. A nastáva to známe - RUTINA a poľavenie opatrnosti. A to závory nevyriešia, ale hlavy vodičov áno.
 
Hodnoť

Odporúčam prečítať si

blog pána Drahovského o "závorách hore a vlak išiel".
Takže, vážení Rožkovania, čo potom? Veď technika môže zlyhať.
Vždy a len to je a ostane o opatrnosti a presvedčení sa, či naozaj vlak nejde, svetlá, nesvetlá, závory, nezávory. PRESVEDČIŤ SA vlaatnými očami a ušami. Nie ako teliatko vojsť na prechod, veď "nevidím červené svetlá", tak je to OK. Nemusí byť!!!
Rožkovania, je to v hlavách vodičov byť opatrný a chrániť si vlastný život. Nie je to v závorách.
 

Celé zle

protisvetlo je sviňa, kámo.
Aj záchranársky vrtuľník v Slovenskom Raji kvoli tomu padol.
 

 

presne toto ma naucil otec. vzdy, VZDY pred kazdym prejazdom cez kolajnice, spomalil ci v neprehladom useku zastavil, aby mohol sam skontrolovat ci nahodou nieco nejde. pretoze staci ze raz sa pokazi signalizacia a ked prave pojdes, je koniec hry.
 
Hodnoť

 

Je absurdné, že v 21. storočí sa rieši, či dať alebo nedať závory na priecestie, po ktorom jazdia vlaky 100 km/h. Tie kríže pri priecestí sú výstrahou, že niečo tam nie je v poriadku. Vyhovárame sa na normy, zákony, pravidlá.... a hádžeme vinu na tých nebočtíkov, ktorých kríže sú tam na výstrahu.
Byť na mieste pozostalých, podávam trestné oznámenie od starostky, až po ministra dopravy. Časom by sa to vyselektovalo, a prišlo by sa nato, kto je za tento stav zodpovedný. Pokiaľ obec to riešila a dostávali záporne odpovede, tak je tam meno, kto sa negatívne postavil k problému. My slováci nevieme bojovať za svoje práva.
 
Hodnoť

 

Viditelnost od hlavnej cesty perfektna. V pripade oslnenia plati vzdy rovnaka zasada: ZASTAVIT a nie naslepo prechadzat.
 

 

správne a preto je najjednoduchším riešením osadenie dopravnej značky STOJ-DAJ PREDNOSŤ V JAZDE
 
Hodnoť

 

Nevie niekto náhodou, či sa na pochode za život/rodinu nespomínalo to, že by sa mali inštalovať na nechránené železničné priecestia závory? Lebo vďaka ich absencii sa zvyšuje riziko toho, že následkom takýchto nehôd budú prichádzať ľudia o život a pribúdať neúplné rodiny, či nie?
 

 

nabozenskych fanatikov v nezaujima ochrana zivota, iba naplnanie pokynov neexistujucich nadprirodzenych bytosti.
 
Hodnoť

 

najrýchlejším a najúčinnejším riešením je osadenie dopravnej značky - STOP , DAJPREDNOSˇV JAZDE , s výrazným podkladom. Každý rozumný vodič túto značku rešpektuje
 

 

Zrušme semafory na kižovatkách, povytrhujme zabezpečovacie káble na železnici a všade dajme Vami navrhovanú značku. Kde som to videl? Aha, v strednej Afrike.
 
Hodnoť

 

nikde som sa nedocital, ci svetelna signalizacia v case nehody fungovala spravne alebo nefungovala.
 

 

fungovala na 100 %
 

 

tak potom zial jednoznacne chyba vodica a aj spolujazdcov. ja aj ako spolujazdec sledujem situaciu a ked mam pocit ze si vodic nieco dolezite nevsimol(vecer neoznaceneho chodca na ceste napr), tak informujem.
 


Najčítanejšie na Prešov Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop