Korzár logo Korzár Prešov
Piatok, 13. december, 2019 | Meniny má Lucia

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď matematika víťazí nad politikou. Ako čísla rozhodli o obchvatoch Prešova (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

O poctoch aut ani slovicko, zachytil som ze sa riesi 10-20 tisic aut denne. Prosim vas, take pocty a aj vyssie ma na zapadnom Slovensku hociktore okresne mesto a tranzitujuce auta im tam jazdia cez namestia v polovicom profile a este dlho aj budu - Hlohovec, Senica, Sala... Ked sa budu politicky tlacit vsetky peniaze do prepalenych projektov, ktore predbiehaju dobu o 20 rokov a na druhej strane ignorovat akutne problemy inde, tak cestna ciet Slovenska bude este velmi dlho zmes nesurodych megalomanskych investicii a biedy. Pozn: V BA by cez tunel Karpaty dokamzite jazdilo 70-80 tisic aut denne, ale to nestaci, v PO staci aj 10-20 tisic. Pokrutene argumenty vycucane z prsta.
 

 

To, ze by cez tunel Karpaty jazdilo 70-tisic aut je zas tvoj pokruteny argument vycucany z prsta.

Realne tak 10-20 tisic pri trojnasobnych nakladoch oproti PO.
 

 

A kedy sa začne v BA stavať nultý obchvat nultého obchvatu?
Iste, Prešov je len jedným z mnohých miest kde treba riešiť dopravu.
Niekde ale začať treba.
Košický kraj bol ešte pár rokov dozadu kraj v ktorom bolo najmenej km diaľníc, a neviem, či tak tomu nie je doteraz.
 

 

Je to tak doteraz. Momentalne dokoncuju D1 usek Budimir - Bidovce, ale aj po jeho dokonceni bude v Kosickom kraji najmenej km dialnic

https://kosice.korzar.sme.sk/c...
 
Hodnoť

Lepšie by boli data mobilnych operátorov

NDCON sa nemá veľmi čím chváliť, ich metodológia je zastaralá. Omnoho lepšie by bolo použiť data mobilných operátorov o pohybe mobilnych čísel v slede dni a hodín. Myslím že Telekomunikačný úrad a Úrad pre investície a informatizáciu SR by si mali konečne začať robiť svoju prácu a mali by prinútiť operátorov aby anonymizovane/pseudonymizovane údaje o pohyboch mobilnych telefónov poskytli do verejnej dátovej domény na verejne použitie. Dátoví analytici a entuziastickí by vedeli s týmito dátami urobiť krásne vizualizácie a relevantne podklady pre rozhodovanie o dopravnej infraštruktúre - a nie len to. Podnikatelia a úradníci by vedeli vyhodnotiť potenciál svojich prevádzok a adekvátnosť nájomného k potenciálne obsluhovanej komunite. Atď., atp.
 

 

Alebo by bolo fajn, keby Slovaci nebojkotovali scitanie obyvatelstva, lebo prave tam sa v roku 2011 otazky tykajuce sa denneho dochadzania SU SR pytal. V Kanade sa v scitani pytaju na bezny cas obvykleho dochadzania do prace/skoly a potom tuto maticu maju analytici k dispozicii.
 

 

Tieto data existuju a operatori ich vyuzivaju komercne - resp. ich komercne vyuzitie zabezpecuju big data spolocnosti (napr. Instarea) pre siroku verejnost (aka vie si ich kupit ktokolvek v upravenej podobe priamo pre svoje ucely). A ano, zacinaju ich vyuzivat aj statne ci vedecke institucie, takze na trhu su dostupne.
 
Hodnoť

 

Este k clanku.
Prave toto je priklad, ked sa ucelova "matematika" (skor modelovanie) pouzila v prospech politickeho rozhodnutia stavat v plnom profile. Presov si obchvat zasluzi, ale otazku ci by sa mu nehodilo viac kompletnych 360 stupnov v poloprofile studia nezodpovedala, lebo sa ju nepytala ...
 

 

Cez jednú rúru tunela Branisko prejdu auta, ktoré sa o niekoľko km rozdelia do dvoch štvorpruhov a min. polovica skončí v Prešove ako v cieľovej destinácií. Logika a "matematika" ako hrom. V opačnom smere to isté z dvoch štvorpruhov a z Prešova do jednej rúry tunela....
 
Hodnoť

 

Ak sa postaví diaľničný okruh a niekto bude chcieť ísť od Humenného na Sídlisko II alebo Sídlisko III, určite nepôjde cez centrum, ale vráti sa z Vydumanca, teda budúcej križovatky Prešov-západ.

ak niekto po pojde po beznych cestach z HE do PO 70 km tak si nekupi dialnicnu znamku kvoli 10 km dialnice pri PO. ibaze by pocitali s tym ze dialnica pri PO bude bez poplatku, na to vsak nie je ziadny dovod.
 

 

V Bratislave je dialnica bez poplatku.
 

kto chce, hľadá si spôsoby

kto nechce, hľadá si dôvody.
devill, zrejme ste prehliadkli blokovanie Levočskej ulice, Sekčova etc. Nevadí, nobody´s perfect.
 

re: na to nie je žiadny dôvod

Diaľnice v blízkosti veľkých aglomerácií bývajú pre IAD bez poplatku, pretože tým, že umožňujú rovnomernú plynulú jazdu eliminujú emisie vznikajúce pri cyklickom pohybe (stop-štart-rozbeh) na cestách s úrovňovým križovaním a tým priaznivo vplývajú na zníženie emisí z lokílnej dopravy a prispevaju ku kvalite života v príslušných mestkých aglomeráciách. V Bratislave je to od Zlatých Pieskov až po Lamač....

(podobne si to regionálni politici vylobovali pri obchvatoch Oždian a Tornale/Fiľakova...)
 

jgp IAD :-)

ešte prosím preložte pre "devill" tú skratku .
ďakujem
 

 

mam pocit ze devil vselmi dobre vie co ta skratka znamena... :)
teda ak devil je devil z urciteho ,,cestneho fora,, :)
 

 

byvaju aj nebyvaju. ak je dialnica pre niekoho prinos tak sa oplati kupit znamku a investovat 50 evry rocne do "skvalitnenia zivota". takze aj v BA by kludne mohla byt spoplatnena dialnica.


ozdany, tornala su len poloprofily cize 2 pruhy na mieste buduceho 4pruhu (rok 2100 ??) take 2 mame aj na orave, na turci, svidnik, banovce nad bebravou. v PO ale chceli kompletnu dialnicu ktora bude napojena na D1. nie je ziadny dovod aby nebola spoplatnena.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop