Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 29. február, 2020 | Meniny má

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Obchvaty Prešova začínajú pripomínať bludisko. Nové mosty sa prepletajú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

pani 1) obchvat presova to je, o tom niet pochyb, je to obchvat 2) stale neviem, preco je spravne ak je kapacita toho obchvatu silne naddimenzovana (luxusna) - ten obchvat bude skratka dlho potom co sa postavi, poloprazdny 3) ani ste nevysvetlili, preco je spravne stavat na nejakom mieste grandioznu dialnicu, ak stacila mozno obycajnejsia cesta, a ak inde, kde je dopravna kalamita uz roky potom niet €€€ na cestu (napriklad orava ci privadzac do Ba z tt) husto sa tu vyjadrejete. ako machri a kapovia. ale ten obsah vo vasich prispevkoch skratnka nie je. to su povrchne prispevky. argument - ta doprava sa tam zvysi - to predsa jasne nestaci. pri takje obrovskej investicii musi byt uplne a bez pochyb jasne, ze ta dopravna situacia to riesenie potrebuje. 35 mostov a 3 tunele - nemam to checknute, ale vobec by som sa nedivil, ze to je tolko tunelov a mostov ako sa postavi na zvysku celeho slovenska mozno za 5 rokov ci viac ... to nerobia ani v norsku takto. a ani neplati, ze su okolo presova kopce. stavia sa okolo presova akasi “kruznica” - taky obchvat luxusny nie je dopriaty ziadnemu vacsiemu mestu v sr (aspon o tom neviem). pomlcim o ba - ine staty su hrde na svoje hlavne mesto. slovaci nie. nadavaju na ba a pritom tam mnohi odisli pracovat a zarabat ci studovat. toto je diagnoza normalne. to ako keby ste si dali stary nabytok do obyvacky a do izby zlate lustre (prehanam trochu)... ved to bije do oci ake je to hlupe. cestne priznajte, ze ste radi ze tam v presove taky krasny obchvat bude a ze kaslete na ostatnych ako budu inde po sr, kde su velke problemy v doprave, jazdit oni. aj ked sa z toho balika €€€ dalo zjavne poriesit viac ako len problem jedneho mesta.
911477
<< < 1 2 3

Same kecy,

"Kruznica" by to bola ak by sa staval aj vychodny obchvat, ktory nie je v plane. Takyto "luxus" je dopriaty kazdemu vacsiemu mestu v SR kde obchvaty uz su. 35 mostov a 3 tunele... ako by pan inzinier riesil D1/R4 v terene akom je a nepojenie nan cez semafor? Aj to sme mali.
 

 

Vazeny pane, kecate, az sa Vam z huby prasi.
Pozrite si najnovsi dopravny generel vypracovany odbornikmi z Prahy (co urcite zarucuje vacsiu objektivitu).
 

 

1. obchvat to nie je. je to dialnica a rychl.cesta veduca popri Presove. nepamatam si, zeby sa hovorilo o obchvate Nitry alebo Ziliny..
2. ak by sa postavil polovicny profil, z dlhodobeho hladiska by sa vobec neusetrilo 30%, prave naopak prerobili by sme. pozrite si intenzitu dopravy na sucasnej R1 pred jej otovorenim a teraz... a to Nitra a okolie nie je so vsetkou uctou ziadne velke tranzitne mesto. dalej si pozrite dopravny generel pre mesto Presov vypracovany odbornikmi z Prahy, to hovori za vsetko.
3. toto vobec nie je grandiozna cesta, ale normalna cesta hodna 21. storocia. my nemozeme za to, ze sa roky kaslalo na vychod co sa tyka investicii.( pozrite len rozlozenie automobiliek, vsetky v okruhu 200 km od hl. mesta) tato cesta tu mala byt uz min. pred 15 rokmi...
svoje staznosti na chybajuce financie na inych usekoch, ktore su tiez velmi potrebne adresujte nasej skorumpovanej oligarchisticko- mafianskej vlade, ktorej mnohi predstavitelia alebo jej sponzori maju urcite tucne konta v offshore krajinach...
 

 

ad 2., áno, dopĺňam pre 911477
celé dopravné plánovanie , či už na meste, alebo na ministerstve, HzP, bolo so starými číslami a s (kalkulačkou a papierom, ev. ščotom ).
potom Pražáci urobili nové spočítavanie a riešili to adekvátny sotvérom
https://presov.korzar.sme.sk/c...
 

 

že sa to má postaviť ako štandardná 4 prúdová cesta neznamená, že je to "extrémne predimenzované". skôr naopak, je absurdné uvažovať v dnešnej dobe pri diaľnici, alebo rýchlostnej ceste R4 o stavbe polovičného profilu, zastaranej obojsmernej dvojprúdovky
 
Hodnoť

 

dobre, tak este posledna reakcia.

ja nie som odbornik na dopravu a ani na nacenovanie dialnic atd. hodnotim to sedliackym rozumom - to naozaj na hruby odhad / hodnotenie povacsine staci. a vychadza jednoznacne, ze obchvat Presova za €755m je skratka moc. to je na slovenske pomery luxus.

netvrdim ze Presov nema mat slusny obchvat - som za, nech ho ma. davno ho mal mat. ale aj presovcania by mali chodit po zemy, skratka ak zijme v hornatom terene, a nie je to svajciarsko ci norsko (naprikla), musim pocitat s tym, ze cesty v okoli budu klukatejsie, uzke, mozno bude doprava komplikovanejsia atd.

trvam na tom, ze sa dalo urcite usetrit ason €100m, za co by sa pomohlo vyrazne aj inym mestam. z mojho okolia vymenujem 3 useky kde je dopravna kalamita a pomohli by tam tie prachy.

presovcania, v dobrom, ale toto je uplne zjavne ze idete na ukor inych v tejto republike ... v tom rozsahu v akom je ta cesta naddimenzovana, povedzme tych zjavnych 20% z €755m. neodsudzujem vas, taka to je dnes doba, ze ani takto zjavnu vec si zasvet nikto neprizna.

obchvat presova neporovnavajte s r1 co ide okolo nitry. mozno cela r1 (ppp-ckova) nestala tolko co obchvat presova. nemam to checknute. r1 ppp riesi velky usek dopravny pre velku cast sr. obchvat presova je viac menej lokalna vec.
 

 

Urcite to nie je lokalna vec, len ak by D1 a R4 zacinala a koncila pri Presove. Aspon toto by som si checkol ked nieco pisem
 

re : ja nie som odbornik na dopravu

kedy konečne pochopíte:
diaľnice a rýchlostné cesty sa nerobiatak, že sa ide od mesta ku mestu a v meste sa pustí doprava cez sídliská.
Porovnanie s krajinami, kde storočné vrcholové tunely nahrádzajú úpäťovými tunelmi, je kuščok vedĺa.
 

 

Clovece, vy tu strielate cisla jedna radost. Prosim Vas, nestrapnujte sa uz viac, ked nie ste odbornik a nepoznate situaciu...Prestante vytvarat dojem, ze na Presov doplaca zvysok Slovenska, lebo to nie je pravda.
Ked rozpravate o tych klukatych cestach, toto je vazeny pane dialnica, resp. rychlostna cesta a nie nejaka regionalka. Aj pri Ziline a RK ste tak vehementne protestovali? Tam sa tiez stavia D1 s tunelmi dlhsimi ako su tie pri PO. Ci tam je to ok?
Uz to pochopte, ze tieto cesty sa stavaju pre cele Slovensko. Navyse cital som jednu studiu, kde intenzita dopravy v Presove bola diametralne odlisna (rozumej vyssia) ako ju nadimenzovali pani odbornici z ministerstva. Nahoda? Uz v predoslom prispevku som pisal o tom, ako sa daju statistiky ohybat, ked sa chce ;-)
 

911477 20 minút

aktuálne zdržanie na D1 na vjazde od LE
(ale inak, ak by ste zabezpečili nakládku kamiónov na vlaky, pomohlo by to).
Aj (tuším) útvar Hodnoty za peniaze mal pravdu v tom, že od zápcham od SB pomôže až presum osobnej dopravy do vlakov a busov
 
Hodnoť

 

je zaujimave, ze napriek relativne staremu clanku tu diskusia stale bezi, tak mozme este jedno kolo:

- to je samozrejme jasne, ze sa okolo presova stavia dialnica ako zaroven aj obchvat -- ale nemohla sa ta dialnica tahat mozno kusok dalej od Presova, v nejakej lacnejsej variante a dat do Presova iba jednoduchy privadzac a mat okolo presova klasicky jednoduchy obchvat (regionalku - cestu 1.triedy)?

- na odlahcenie kamionovej dopravy by mozno stacil aj jednoduchy obchvat a jednoducha regionalka

- ak je v Presove husta premavka, lebo ludia z okolitych dedin denne dochadzaju do Presova a stale sa do tych dedin aj stahuju dalsi presovcania (neviem ci to tak je, ale predpokladam, ze takato situacia tam existuje), tak ide - a teraz sa nenahnevajte - o vyslovene lokalny problem s dopravou, nie je to pre cele slovensko ako sa hore pise

- uprimne, naozaj sa mi zda, ze so mnou tu asi diskutuju najati PR ludia stavebnymi firmamy, ktore z toho projektu zrejme najviac profituju - kaslu na to kde sa stavia, hlavne ze sa niekde stavia a je im mozno jedno co to je, ak to bude zaplatene - potom sa uz iba obhajuje projekt ako taky...

trvam na tom, ze ten obchvat je na prvy pohlad predrazeny. tie peniaze, co su do toho projektu naliate navyse, mohli pomoct inde - ide to na ukor zvysku slovenska. presov ma mat obchvat, ale primerany - opakujem, primerany obchvat, nie ako quatar...
 

 

boli realizované mnohé analýzy, prebraté rôznorodé možnosti trasovania. vybral sa najschodnejší a najvhodnejší variant. inak "kúsok ďalej od prešova" akože v štýle, ako bola postavený hlavný železničný ťah... prešov zďaleka obišiel? ukázalo sa, aká to bola veľká chyba, keď tým veľmi utrpel a doteraz trpí nielen prešov, ale celý región. legendárne prestupovanie v kysaku, kto nezažil, nepochopí
 

 

911477 :-)
diskutujú s vami najatí protestujúci, čopred časom blokovali dopravu v meste PO a v obciach smerom na Sk ( Kapušany, Lada a pod.)
 
Hodnoť

 

pozdravujme tych co tuto diskusiu este citaju:

som tu v mensine, ale dam este jednu reakciu. som z trnavy. mame obchvat mesta asi z jednej polovice ako abycajnu cestu 1 triedy v jednom profile. je sice ten obchvat plny, kopa kamionov a aut (je tam velky tah na cechy / brno / senicu), ale hyibe sa. mestu velmu urgentne chyba obchvat z opacnej strany, lebo pol mesta ak chce ist do povedzme blavy, musi ist cez jednu ulicu (hlboku). ten obchvat co chyba, ide o povedzme 5-7km obycajnej cesty s jednym mostom cez zeleznicu (ktory je udajne dost drahy) nam tu nema kto postavit uz roky rokuce. som si isty ze rozpocet tej cesty bude pod €50m (mozno hlboko pod tu sumu). nevolime tu smerakov v trnave ani siet ani most (a podobnych grazlov) a tak nam to tu nestavaju a asi tak skroro ani nepostavia. z tych 35 mostov v presove nam tu v trnave stacil (obrazne povedane) jeden most a par €€€ na jednoduchu cestu (po rovine) velmi velmi by nam to pomohlo ...

pozdravujem, peter oravec
 

Peter :-)

Blava to je ten potok ? Prechádzate na lodnú dopravu ?
 

<< < 1 2 3

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Už ste čítali?

Voľby 2020