Korzár logo Korzár Prešov

Diskusia k článku: V čom budú prešovské obchvaty výnimočné a ako ďalej s dopravou v meste

Očakávané obchvaty dopravu nevyriešia.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
21 príspevkov

  • 911477
    rozum sa zastavuje nad tym obchvatom aky je prekyisliceny a predrazeny. staci pohlad na tu krizovatku na foto a dalsi komentar netreba.

    problem s dopravou maju snad vsetky krajske mesta. za cenu toho obchvatu sa mohlo pomoct aj inym mestam a presovu stacilo aj lacnejsie riesenie.

    toto je do oci bijuce plytvamie … byvam v trnave, chyba nam tu na rovine usek cca 5km cesty 1. triedy aby sme mali chybajucu dolezitu cast obchvatu. odhadom e30m. niet nan penazi, minuli sa v Presove na Dubajsky obchvat …. zufalstvo …

    to nehovorim o nedokoncenek krizovatke d1 a obchvatu bratislaby. zilina o tej radsek pomlcim, kysuce, ruzomberok …. tie peniaze sa dali minut lepsie.

    presov ma samozrejme narok na obchvat, ale nie na taketo drahe dubajske riesenie
    • ta šak to ja
      Som Prešovčan. Súhlasím. Dalo sa to spraviť jednoduchšie. Nemuselo byť priame pripojenie na diaľnicu "z každého dvora".
      • 1689281
        Netáraj, pripojenia na diaľnicu je z dvoch miest, nie z každého dvora a je to aj kvôli tomu aby napr. doprava z Košickej ulice, kde je priemyselná zóna nemusela ťahať cez celý Prešov po napojenie na Cemjate. Je to tak v každom väčšom meste, BA má desať diaľničných výjazdov, Žilina, Nitra, KE , PP majú tiež po dve napojenia na diaľnicu rovnako ako PO. Tak o akom "každom dvore" tu básniš.
    • 1689281
      Som dodnes netušil, že cez Trnavu ide nejaký dialničný tranzit. PS: vyskúšaj si na týždeň viesť dopravu z D1 priamo cez Trnavu, napr. okolo City areny, prípadne po Rybníkovej, či Hospodárskej ulici aby si pochopil, čo Prešovčania zažívajú už desaťročia. Priamo cez centrum PO idú cez jednu jedinú križovatku tranzity východ-západ, sever-juh, a cez dve prešovské sídliská ide uvedený tranzit len 15 metrov okolo okien bytoviek. Tak zbytočne netroluj a nepíš hlúposti, v Trnave je oproti PO kľud a ticho a doprava je spoľahlivo vyriešená. Navyše Prešov nemá ani len priame rýchlikové napojenie na zvyšok Slovenska, prešovčania musia cestovať a prestupovať v Kysaku, kde na tamojšej stanici zastal čas kedysi v 60-tych rokoch minulého storočia. a kde pre všetkých čakajúcich je len jedna jediná čakáreň 4x4 m. O prípojných vlakoch škoda písať, to treba zažiť. PS: Uvedená "dubajská" križovatka nie je robená kvôli prešovčanom, ale kvôli križovaniu R4 a D1 a len prešov mú tú smolu, že križovanie týchto ciest je v jeho katastri.
    • 145688
      Sa nam tu chlapec zo Západu vyplakal, co im tam vsetko treba, v takom Kosickom kraji je cca 60 km dialnic v roku 2021.
      • 911477
        obchvat presova je jednoznacne predrazeny a politicky projekt. vytrucovany a politicky pretlaceny Bugarom a spol. na ukor dolezitejsch projektov inde na slovensku.

        nie su to predsa preteky v tom, ktory kraj ma viac dialnic. to nemozte mysliet vazne. skor to berem ako reakciu niekoho, kto radsej "kopne" do autora prispevku, ako by reagoval k meritu veci.

        samote MFSR k obchvatu pise:

        "Hodnotu obchvatu pre Prešov a celý región tvorí jeho vplyv na odľahčenie dopravného zaťaženia v meste. Podľa štúdií ministerstva dopravy doterajší projekt vyrieši dopravu v meste len o 17 % (D1 + R4 sever)"

        "Oproti súčasnému variantu by bol východný variant o približne 255 mil. eur lacnejší. Zmena na polovičný profil by náklady ďalej znížila celkovo o 340 mil. eur. Odhadované náklady na výstavbu cesty prvej triedy sú 140 mil. eur."

        MOJ KOMERNTAR: - to akoze sa dali stovky milionov aby sa zlepsila dopravna situacia v presove o 17%???? - to akoze nestacilo postavit obchvat v lacnejsom variante a usetrit e340m, z ktorych by sme postavili potrebne cesty inde v sr???

        zdravy rozum treba znova najst v tejto diskusii. a treba sa vyhnut politike a vztahovacnosti.

        ja som nenadaval na vychodniarov a ani som tu nevyplakaval. poukazujem na holy fakt, ze obchvat presova je "dubajsky" (dovolim si povedat "zlodejsky") projekt, ktory bol postaveny na ukor inych casti slovenska, napriklad aj mesta v ktorom zijem ja: Trnavy. stacilo nam v Trnave cca e30m, aby sme mali obchvat v meste aj my. obycajny, jednoprudovy. mimochodom, terajsia cast obchvatu trnavy je obycajna cesta 1. triedy a ano, ide cez nu tranzit kamionov na Senicu a Cehy... obrovske pocty kamionov denne.
    • Thomas_PO
      Prémium
      ach jaj, poznam dopravu v Trnave dobre a porovnanie s Presovom nie je mozne. je to skratka neustala diferencia vychod-zapad. ano, vam na zapade sa zda, ze mate malo, no my ked prideme ku vam, vidime, ze ste popred. v PO sa stretavaju 2 dialnice + vjazd do krajskeho mesta, tak je pochopitelne, ze krizovatka bude vacsia. na istych bodoch mame v meste 55 000cove intenzity za 24h... to je skoro polka z pristavneho mostu.
      • 911477
        Netvrdim, ze Presov nema mat obchvat. ani netvrdim, ze Presov nema mat poriadnu zeleznicnu stanicu. samozrejme, prvy zahlasujem za to, aby ich mali - ale za rozumne peniaze v rozumnom rozsahu, nie ako v Dubaji. ako priklad davam obchvat Trnavy, je to cesta 1. triedy, klasicka pekna okreska.

        nerozporujem intenzitu dopravy v Presove. ale samotne MFSR hovori, ze ten projekt je prekyisliceny ...

        nie je to ale diferencia zapad-vychod. ide o zdravy rozum.

        cesty na vychde sa maju vylepsovat, ale rozumne. nie ze Presov si vytrucuje super luxusnu cestu a zbytok vychodu caka, kedy sa nan dostane rad. dobre, v Trnave sa nemuselo stavat, ak to je pre ludi z vychodu taky problem. za tych e350 sa ale aspon mohla postavit / vynovit kopa ciet na vychode - toto tu naozaj nikoho netrapi, ani vychodniarov?

        zasnem, asi staci, ze sa hlavne nestavalo inde (mimo zapadneho slovenska) ... ale to je pohlad ludi sped 35 rokov. nepoznam nikoho vo svojom okoli, ktorí by to takto brali, ze tu ide o vychod / zapad.
  • 1689281
    Žiadna taktová doprava nezlepší stav dopravy , kým nebude zlepšená kvalita vlakových súprav, ktorých špina pamätá ešte vládu komunistov. Na začiatok by možno stačilo, aby prípoje PO-Kysak vyzerali normálne a tak by možno aj viac ľudí cestovalo vlakom. Tiež stanica v Kysaku kde musia všetci prešovčania cestovať kvôli prestupu na rýchlik vyzerá ako tam zastal čas za Ferenc Jožka, jeden automat a jedna miestnosť 4x4 m. A nastupovanie v Kysaku na rýchliky z nízkeho a najužšieho (!!!!!!) perónu v stanici patrí tiež k veciam, ktoré odrádzajú (hlavne starších) ľudí od využívania vlakov. Voči nejakým systémovým riešeniam sú to drobnosti a ŽSR nevie vyriešiť ani tie. Takže všetky tie reči dopravných analitykov, expertov a aktivistov sú úplne zbytočné.
    • dob_
      Presne tak. K zlepseniu to chce zlepsovat na viacerych frontoch. Kvalita, pravidelnost, presnost, integracia s ostatnym typmi dopravy,...
      Som rad, ze uz nemusim cestovat cez Kysak smer zapad. Polovica pripadov bola, ze nieco meskalo a nahananie sa na pripoj a podobne veci. Stanica, to bol zazitok. TIe perony fakt to bolo super. Nic pre slabsie povahy. Uzky peron, nastupovanie narocne ako ferrata. Slovenska klasika - kompetentny to nechcu vidiet alebo su taki blby, ze to nevidia.
      To plati pre vecsinu mensich ale aj vecsich stanic. Clovek sa na zeleznici citili ako keby sa vratil o par desiatok rokov spet.

      Dnes som si vyskusal D1. Isel som od Popradu na Sekcov k nakupnemu centru. Je to dalej ale urcite plynulejsie to bolo a asi aj rychlejsie ako cez mesto. Len dva 2 krizovatky/semafory(chytil som jednu zelenu a na druhom som cakal kratko) na trase a malo aut. Cez mesto asi 9-10 krizovatiek/semaforov v kazdom smere a tak 4-5 cervenych bezne so zelenou vlnou.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 594
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 095
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 047
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 620
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 298
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 321
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 163
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 776
  1. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  2. Štefan Šturdzík: 350
  3. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  4. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  5. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  6. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  8. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 329
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 582
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 064
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 149
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 434
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 661
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 510
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 323
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video