PREŠOV. Mestský úrad v Prešove zažíva v poslednom období veľké personálne zmeny.
Po minuloročnom audite opúšťajú radnicu aj ďalší zamestnanci.
Od júla do konca septembra tak rozviaže pracovné zmluvy s úradom spolu až 23 zamestnancov.
Minulý rok prepúšťali po audite
V roku 2019 prebehol na Mestskom úrade v Prešove personálny audit s cieľom optimalizácie a zefektívnenia riadenia.

Zlúčené boli niektoré odbory a menilo sa aj postavenie a kompetencie zamestnancov a vedúcich odborov.
Rovnako došlo aj k ukončeniu pracovného pomeru z dôvodu organizačných zmien u desiatich zamestnancov a celkovo sa zrušilo 18 pracovných miest.
Počas prvej vlny koronavírusu primátorka Andrea Turčanová (KDH) v rámci šetriacich opatrení spomenula aj znižovanie stavu zamestnancov na úrade.
„Ako jediné obmedzenie sme prijali, že s dôchodcami, ktorí už majú nárok na starobný dôchodok a nadsluhujú, sa chceme rozlúčiť a takto znížiť stav. My sme v auguste robili rekonštrukciu úradu a časť ľudí už odišla. Zase nemôžeme prepúšťať, lebo nebude mať kto robiť a zabezpečovať služby,“ povedala v apríli tohto roku Turčanová.
Dotknúť sa to malo piatich ľudí.
Od júla do konca septembra odíde 23 zamestnancov
Počas posledných troch mesiacov už odišla z úradu takmer dvadsiatka zamestnancov.
„V období od 1. júla do 23. septembra 2020 skončilo na MsÚ pracovný pomer 17 zamestnancov. Dohodou ukončili pracovný pomer piati zamestnanci, do dôchodku odišlo päť zamestnancov,“ informoval hovorca mesta Vladimír Tomek.

Medzi nimi sú aj tri prepustené zamestnankyne pre kauzu platobného rozkazu k búraniu na Mukačevskej ulici.
Konkrétne ide o vedúcu odboru financií a dve referentky.
Do konca tohto mesiaca však odíde ďalších šesť zamestnancov, takže za posledné tri mesiace ukončí pracovný pomer na MsÚ spolu 23 zamestnancov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári