Korzár logo Korzár Prešov
Nedeľa, 24. jún, 2018 | Meniny má Ján
Nájdete nás na webe

Diaľničiari dajú pripraviť správu o výstavbe R4 Svidník - Kapušany

Obce a mestá volajú po dostavbe rýchlostnej cesty. V akom stave je jej výstavba?

Vyťaženosť ciest. Odľahčiť dopravu má nová komunikácia R4.(Zdroj: archív - iv)

BRATISLAVA, SVIDNÍK. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) chce dať vypracovať správu o hodnotení pripravovanej stavby rýchlostnej cesty R4 medzi Svidníkom a Kapušanmi.

Súčasťou plánovanej súťaže bude aj dodanie dokumentácií stavebného zámeru a na územné rozhodnutie, ako aj oznámenia o zmene navrhovanej činnosti pre stavbu úsekov na uvedenej trase R4 Lipníky - Kapušany, Giraltovce - Kuková a Rakovčík - Radoma v okresoch Prešov a Svidník.

Odhadované náklady na tieto činnosti sú 4,984 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 5,98 milióna eur vrátane dane.

Článok pokračuje pod video reklamou

Úsek Hunkovce - Ladomirová

Diaľničiari nedávno vyhlásili užšiu súťaž na vypracovanie dokumentácií na stavebné povolenie a ponuku, ako aj na výkon autorského dozoru a koordinátora dokumentácie pre stavbu úseku R4 Hunkovce - Ladomirová v dĺžke vyše 8 km.

Predpokladaná cena za poskytovanie týchto služieb je 1,53 mil. eur bez dane (1,84 mil. eur s daňou).

Plánovaná stavba R4 Hunkovce - Ladomirová je v procese stavebného konania. So začiatkom výstavby úseku počíta NDS predbežne v roku 2019 a práce by mali trvať zhruba dva roky.

Územné rozhodnutie pre stavbu je právoplatné od marca 2009.

Od hranice s Poľskom po Hunkovce

NDS chce zároveň cez vyhlásenú výzvu na predkladanie ponúk dať vypracovať správu o hodnotení vplyvov na životné prostredie v prípade stavby úseku R4 od hranice s Poľskom po Hunkovce v dĺžke takmer 8 km.

Príprava stavby R4 hranica SR/Poľsko - Hunkovce je v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie a výstavba by mala začať najskôr v roku 2020, prípadne neskôr.

Od Kapušian po Poľsko

Štúdiu realizovateľnosti pre stavbu úsekov R4 od Kapušian po hranicu s Poľskom dodalo ešte koncom minulého roka česko-slovenské Združenie Kapušany na čele s firmou HBH Projekt, spol. s r. o. Brno.

Odhadované náklady na stavbu ťahu R4 Kapušany - hranica s Poľskom v dĺžke zhruba 60 km sú podľa štátnej expertízy, resp. ceny z technickej štúdie 468,33 mil. eur bez dane (takmer 562 mil. eur s daňou).

Predpokladaná cena stavby úseku štátna hranica s Poľskom - Hunkovce je 36,15 mil. eur, Hunkovce - Ladomirová 35,91 mil. eur a Svidník - Kapušany 396,27 mil. eur.

Pôvodne mala trasa R4 viesť zo Svidníka cez Stropkov, Lomné a Hanušovce nad Topľou.

So začiatkom výstavby severných úsekov R4 od Prešova cez Kapušany, Giraltovce a Svidník po hranicu s Poľskom sa počíta postupne v rokoch 2016 až 2020.

Práce na úsekoch by mali trvať dva až štyri roky.

Niektoré časti sú už hotové

Obchvat Svidníka na R4 v úseku Ladomirová - Svidník, juh v polovičnom profile a dĺžke 4,6 km je v prevádzke od konca roku 2010.

Južná časť R4 v úseku Košice - Milhosť v dĺžke 14,2 km pri hranici s Maďarskom je v prevádzke od novembra 2013.

Plánovanú trasu R4 cez východné Slovensko od hraníc s Poľskom po hranice s Maďarskom dopĺňa úsek D1 medzi Prešovom a Košicami v dĺžke 19 km.

Časť tohto úseku po križovatku Lemešany je v prevádzke už od novembra 1982 a časť po Budimír od apríla 1988.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 936
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 864
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 369
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 7 713
  5. Kreditná karta – áno alebo nie 7 156
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 6 495
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 688
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 860
  9. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 4 481
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 958

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Neprehliadnite tiež

1. FC Tatran Prešov bude hrávať domáce zápasy v Stropkove

V metropole Šariša pokračuje výstavba nového futbalového štadióna.

Košiciam sa darí. Nezamestnanosť padla na štyri percentá

Týmito číslami dýchame na krk západu.

ROZHOVOR

Fero Fenič: Všetko v živote som robil pre radosť a v súlade so svedomím

Mal režírovať Pásla kone na betóne, no Zimková ho vraj podrazila.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Dostali ste vyšší účet za teplo? Na svedomí to môže mať váš sused

Príčin nedoplatkov v ročnom vyúčtovaní nákladov za byt môže byť veľa – chyba pri počítaní aj zlá batéria.

EKONOMIKA

Kočner a Rusko do väzby nepôjdu, rozhodol súd

Špecializovaný trestný súd rozhodoval viac ako osem hodín.


Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop