BRATISLAVA, SVIDNÍK. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) chce dať vypracovať správu o hodnotení pripravovanej stavby rýchlostnej cesty R4 medzi Svidníkom a Kapušanmi.
Súčasťou plánovanej súťaže bude aj dodanie dokumentácií stavebného zámeru a na územné rozhodnutie, ako aj oznámenia o zmene navrhovanej činnosti pre stavbu úsekov na uvedenej trase R4 Lipníky - Kapušany, Giraltovce - Kuková a Rakovčík - Radoma v okresoch Prešov a Svidník.
Odhadované náklady na tieto činnosti sú 4,984 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 5,98 milióna eur vrátane dane.
Úsek Hunkovce - Ladomirová
Diaľničiari nedávno vyhlásili užšiu súťaž na vypracovanie dokumentácií na stavebné povolenie a ponuku, ako aj na výkon autorského dozoru a koordinátora dokumentácie pre stavbu úseku R4 Hunkovce - Ladomirová v dĺžke vyše 8 km.
Predpokladaná cena za poskytovanie týchto služieb je 1,53 mil. eur bez dane (1,84 mil. eur s daňou).
Plánovaná stavba R4 Hunkovce - Ladomirová je v procese stavebného konania. So začiatkom výstavby úseku počíta NDS predbežne v roku 2019 a práce by mali trvať zhruba dva roky.
Územné rozhodnutie pre stavbu je právoplatné od marca 2009.
Od hranice s Poľskom po Hunkovce
NDS chce zároveň cez vyhlásenú výzvu na predkladanie ponúk dať vypracovať správu o hodnotení vplyvov na životné prostredie v prípade stavby úseku R4 od hranice s Poľskom po Hunkovce v dĺžke takmer 8 km.
Príprava stavby R4 hranica SR/Poľsko - Hunkovce je v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie a výstavba by mala začať najskôr v roku 2020, prípadne neskôr.
Od Kapušian po Poľsko
Štúdiu realizovateľnosti pre stavbu úsekov R4 od Kapušian po hranicu s Poľskom dodalo ešte koncom minulého roka česko-slovenské Združenie Kapušany na čele s firmou HBH Projekt, spol. s r. o. Brno.
Odhadované náklady na stavbu ťahu R4 Kapušany - hranica s Poľskom v dĺžke zhruba 60 km sú podľa štátnej expertízy, resp. ceny z technickej štúdie 468,33 mil. eur bez dane (takmer 562 mil. eur s daňou).
Predpokladaná cena stavby úseku štátna hranica s Poľskom - Hunkovce je 36,15 mil. eur, Hunkovce - Ladomirová 35,91 mil. eur a Svidník - Kapušany 396,27 mil. eur.
Pôvodne mala trasa R4 viesť zo Svidníka cez Stropkov, Lomné a Hanušovce nad Topľou.
So začiatkom výstavby severných úsekov R4 od Prešova cez Kapušany, Giraltovce a Svidník po hranicu s Poľskom sa počíta postupne v rokoch 2016 až 2020.
Práce na úsekoch by mali trvať dva až štyri roky.
Niektoré časti sú už hotové
Obchvat Svidníka na R4 v úseku Ladomirová - Svidník, juh v polovičnom profile a dĺžke 4,6 km je v prevádzke od konca roku 2010.
Južná časť R4 v úseku Košice - Milhosť v dĺžke 14,2 km pri hranici s Maďarskom je v prevádzke od novembra 2013.
Plánovanú trasu R4 cez východné Slovensko od hraníc s Poľskom po hranice s Maďarskom dopĺňa úsek D1 medzi Prešovom a Košicami v dĺžke 19 km.
Časť tohto úseku po križovatku Lemešany je v prevádzke už od novembra 1982 a časť po Budimír od apríla 1988.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári